Szkolenie i egzaminowanie na prawo jazdy kategorii C+E przy wykorzystaniu ciągnika siodłowego i naczepy zostanie kolejny raz odsunięte w czasie. Powodem jest brak takiego taboru w ośrodkach egzaminujących kierowców. Nowe przepisy najprawdopodobniej wejdą w życie dopiero od stycznia 2026 r.
Przeczytaj także:
Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. przepisy umożliwią sejmikom województw ustalenie wysokości opłaty na prawo jazdy. Oczywiście nie będą mogły być one wyższe niż stawka maksymalna określona w przepisach ogólnokrajowych.
Pojawiają się w firmach sytuacje, gdy trzeba podprowadzić gdzieś samochód, ale akurat nie ma zatrudnionego kierowcy. Czy przy takich okazjonalnych przejazdach bez ładunku kierowcą może być np. członek rodziny właściciela firmy. Czy taka osoba musi mieć kod 95 w prawie jazdy?
Kierowca posiadający prawo jazdy kategorii D albo D + E do ukończenia 23. roku życia może być zatrudniony wyłącznie przy wykonywaniu regularnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych na trasie nieprzekraczającej 50 km. Nawet jeśli ma ukończoną pełną kwalifikację wstępną.
Istnieje zagrożenie, że kandydaci na kierowców nie dadzą rady nauczyć się wszystkich pytań teoretycznych. Przepisy nie określają liczby pytań w bazie, więc może być ich bardzo dużo.
Państwa Wytwórnia Papierów Wartościowych i Instytut Transportu Samochodowego ujednoliciły bazę pytań egzaminacyjnych.
Pytania egzaminacyjne na prawo jazdy będą jawne. Każdy kandydat będzie mógł je poznać. Prezydent Bronisław Komorowski podpisał nowelizację ustawy.
Dostęp do bazy pytań egzaminacyjnych oraz możliwość nauki teorii samodzielnie - to tylko niektóre ułatwienia dla kandydatów na kierowców.
Po zmianie przepisów o egzaminach na prawo jazdy jedne WORD-y pobierały od zdających podwójne opłaty, a inne nie. RPO obwinia resort transportu i oczekuje wyjaśnień.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »