Kierowca po 6 godzinach od początku pracy powinien zrobić przerwę. Czy ta zasada obowiązuje też wtedy, gdy szósta godzina wypada podczas oczekiwania na załadunek albo rozładunek, a więc podczas dyspozycji?
Zawodowy kierowca, prowadzący pojazd wyposażony w tachograf, musi przestrzegać nie tylko przepisów rozporządzenia nr 561/2006 (WE), które mówi głównie o normach czasu jazdy, przerwach i odpoczynkach kierowcy. Powinien również przestrzegać polskich przepisów o czasie pracy, a w szczególności ustawy o czasie pracy kierowców.
Kierowca zawodowy, wykonujący pracę na pojeździe wyposażonym w tachograf musi przestrzegać nie tylko przepisów rozporządzenia 561/2006 (WE), które mówi głównie o normach: czasu jazdy, przerw i odpoczynkach kierowcy, ale także ma obowiązek przestrzegać przepisów krajowych, zawartych m.in. w ustawie o czasie pracy kierowców.
Z artykułu dowiesz się:
Nie jesteś pewien, czy poprawnie planujesz i rozliczasz dyżury kierowców? Mamy dla Ciebie 5 prostych zasad, które bardzo w tym pomogą. I przykład harmonogramu czasu pracy kierowcy , dzięki któremu jasno widać, jak stosować te zasady w praktyce.
Jak powinien postąpić kierowca, który przejmuje pojazd z tachografem cyfrowym w miejscu, do którego dowieziono go innym samochodem? Jeśli np. jechał cztery godziny do miejsca postoju, to przy logowaniu cały ten czas powinien opisać jako dyspozycyjność, inne prace czy odpoczynek? Sprawdźmy.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »