Francja wprowadzi w transporcie krajowym obniżenie dmc dla ciężarówek z normą Euro 5. Oznacza to, że tylko ciężarówki z normą euro 6 będą mogły mieć dmc 44 tony. W praktyce wyższe dmc będą miały pojazdy nie starsze niż z 2014 r. Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 października 2024 r.
Przeczytaj także:
Firmy posiadające pojazdy do i powyżej 3,5 tony
Przedsiębiorstwa wykonujące zawód przewoźnika drogowego o dmc do 3,5 tony oraz powyżej 3,5 tony, wykonujące wyłącznie przewozy krajowe - będą musiały legitymować się zezwoleniem na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Zostaną oni jednak zwolnieni z pewnych obowiązków administracyjnych w odniesieniu do części taboru którego dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 2,5 tony.
Taki przewoźnik będzie musiał wyznaczyć osobę zarządzającą transportem.
Z artykułu dowiesz się od kiedy firmy transportujące busami o dmc od 2,5 do 3,5 tony będą musiały posiadać zezwolenie lub licencję międzynarodową oraz zatrudnić zarządzającego transportem.
Od początku lipca chcąc zarejestrować samochód ciężarowy o dmc do 3,5 tony trzeba będzie przedłożyć dokument z US potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy. Ma to wyeliminować proceder rejestrowania aut jako ciężarowe, a następnie przerejestrowywanie ich na osobowe – w celu uniknięcia zapłaty akcyzy. Sprawdź, co ze złożonymi już wnioskami!
Zatem aby zarejestrować pojazd po tej dacie, trzeba będzie przedłożyć potwierdzenie zapłaty akcyzy lub zaświadczenie zwalniające z tej zapłaty, względnie dokument potwierdzający brak obowiązku opłaty akcyzy.
Zmiany są odpowiedzią na proceder związany z wykorzystywaniem luki w przepisach, zwalniających od podatku akcyzowego m.in. pojazdy ciężarowe i specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Wykorzystywały to na dużą skalę niektóre podmioty sprowadzające pojazdy z zagranicy.
Z artykułu dowiesz się, jak zmienią się zasady rejestracji samochodów ciężarowych o dmc do 3.5 tony, oraz jakie dokumenty będą wymagane przy rejestracji.
Kabina ciężarówki będzie mogła być dłuższa, a z tyłu pojazdu wolno zamontować dyfuzory. Dozwolona będzie także większa DMC niż dziś. Ma to poprawić bezpieczeństwo oraz aerodynamikę pojazdów i dzięki temu zmniejszyć ilość zużywanego paliwa. Sprawdź, jakie nowe parametry przewidują zmienione przepisy.
Obecnie po dokonanej rozbudowie przejście będzie udostępnione nie tylko samochodom osobowym, lecz także ciężarówkom o dmc do 7,5 t i autokarom.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »