Filtruj treść
Filtruj

amortyzacja agregatu

  Zasady pracy kierowcy obsługującego pojazd specjalny – agregat prądotwórczy

Zasady pracy kierowcy obsługującego pojazd specjalny – agregat prądotwórczy

Pytanie:  Przedsiębiorstwo spełniając przesłanki art. 4 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym posługuje się zaświadczeniem na przewozy drogowe na potrzeby własne. Posiada zestawy specjalistyczne o DMC powyżej 7,5 t, które służą do przewozu agregatów prądotwórczych (samochód z przyczepą). Pojazdy te wykorzystywane są w związku z podpisanymi długoterminowymi umowami na dostawę prądu w celu zachowania ciągłości produkcji, utrzymania świadczonych usług czy też bezpieczeństwa i zdrowia. Odbiorcami usługi są m.in.: szpitale, jednostki wojskowe, firmy produkcyjne czy dyskonty. Prowadzenie pojazdu nie jest głównym zajęciem kierowcy, jazda stanowi mniej niż 30 procent aktywności w trakcie miesiąca. Po dojechaniu na miejsce kierowca pracuje w innym charakterze tzn. jest operatorem agregatu i nadzoruje proces dostawy prądu lub ma czas wolny. Przejazdy odbywają się na trasach dłuższych niż 100 km od bazy. Czy kierowca wykonujący przejazd podlega kontroli z zakresu czasu jazdy i odpoczynków oraz przerw? Czy musi ewidencjonować czas pracy? Czy taki pojazd można uznać za zwolniony z rejestracji czasu pracy?
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x