Kupiliśmy samochód z tachografem cyfrowym, a kierowca przejechał po zakupie ok. 400 km do siedziby naszej firmy oraz później do serwisu oddalonego o ok. 10 km bez legalizowanego tachografu i bez karty kierowcy. Czy możemy być za to ukarani? Drugie pytanie dotyczy tego, że tachograf mamy już po legalizacji, ale nie wyjeżdżamy autem poza teren firmy. Czy możemy jeździć po naszym zakładzie bez karty kierowcy w tachografie?
Przedmiotowe zagadnienie składa się z dwóch kwestii: pierwsza dotycząca sprawdzenia okresowego/kalibracji pojazdu (potocznie legalizacji tachografu cyfrowego) zaś druga dotyczy możliwości wykonywania przejazdów po zamkniętym terenie bez karty kierowcy (tylko po terenie firmy). W celu usystematyzowania odpowiedzi wyjaśnijmy najpierw pierwszą kwestię.
Korzyści
Z artykułu dowiesz się:
Kiedy wykonać kalibrację tachografu po zakupie ciężarówki?
Czy można jeździć po terenie zamkniętym bez tachografu?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym