Transport na wschód, poza granicę Unii Europejskiej, wiąże się z sporą liczbą przeszkód do pokonania. Formalnych, politycznych, infrastrukturalnych, problemów na przejściach granicznych czy problemów dotyczących bezpieczeństwa. Jednak gdy firma szuka nowych zleceń, warto rozważyć rozszerzenie działalności o kierunki wschodnie. Jakie warunki należy spełniać, aby wykonywać przewozy do Rosji i innych wschodnich krajów? Jakie są plusy, a jakie minusy takich zleceń? Uwaga na tzw. inteligentne tachografy montowane od 2019 r. – są one niezgodne z umową AETR!
Rozwój wschodniej infrastruktury drogowej stwarza możliwość wymiany handlowej na skalę dotąd niespotykaną, przy jednocześnie atrakcyjnych kosztach i przede wszystkim, błyskawicznym tempie przewozu towarów. To nowy, atrakcyjny rynek dla firm transportowych z Polski, który nie jest tak konkurencyjny i „oblegany”, jak najbardziej popularne kierunki tranzytowe.
Liczba zezwoleń na 2021 rok do Białorusi i Rosji wzrosła – do 205 i 220 tysięcy, a na Ukrainę została na takim samym poziomie – 160 tysięcy.
Z artykułu dowiesz się:
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: