W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o informacjach jakie zobaczą inspektorzy dzięki nowym tachografom oraz o prawie do prowadzenia ciężarówki mimo utraty prawa jazdy kat B. Zapraszamy do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy zasadnie została nałożona kara za przekroczenie nominalnej objętości zbiorników o 20 litrów (ponad 1500 litrów) oraz jak dokumentować prowadzenie ciężarówek przez pracowników budowlanych.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o zmianach w dietach kierowców oraz konsekwencjach odwołania stanu zagrożenia epidemiologicznego. Zapraszamy do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy wniosek o wstrzymanie utraty dobrej reputacji przyniesie oczekiwane rezultaty oraz czy wydatek na okulary dla kierowcy można zaliczyć w koszty? Zapraszamy też do pobrania najnowszych wzorów obowiązujących od 1 lipca 2023 r.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o problemach z dostępem do rynku transportowego w Ukrainie oraz wzmożonych kontrolach firm z kapitałem wschodnim. Zapraszamy do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – jakie są zasady wliczania diet kierowcy-przedsiębiorcy w koszty firmy oraz jakie znaczenie ma brak tabliczki o limicie prędkości na aucie. Zapraszamy.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o zmianach w Kodeksie pracy dotyczących zaliczania obowiązkowych szkoleń do czasu pracy oraz o ułatwieniach związanych z EETS. Zapraszamy do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy spedycja może wstrzymać zapłatę za brak neutralizacji CMR oraz jakie są zasady wykonywania transportów NPW w promieniu 300 km. Obejrzyj wideo pt. Do kiedy należy wymienić tachograf na inteligentny II generacji
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o planowanych zmianach w transportach nienormatywnych oraz o opóźnieniach we wdrażaniu EETS. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – na jakich zasadach firma transportowa może podzlecać frachty oraz jak kierowca powinien planować przerwy i odpoczynki w trakcie dnia pracy. Zapraszamy także do obejrzenia wideo pt. Manipulacje na tachografach stosowane przez kierowców
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o zmianach w SENT w związku z zakazem importu ukraińskiego zboża oraz planowanych zmianach w opłatach drogowych od 2024 r. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy trzeba skalibrować tachograf po zakupie auta oraz czy istnieje przepisowy format plików, który powinien być udostępniony podczas kontroli. Zapraszamy do lektury.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o poszerzeniu podmiotów karzących za nielegalny kabotaż w Norwegii oraz o zmianach w Kodeksie pracy uniemożliwiających pracodawcom zakazywania kierowcom dodatkowego zatrudnienia. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy na ponadgabaryty trzeba mieć specjalne uprawnienia oraz czy można przyjechać zakupionym ciągnikiem bez wypisu i licencji? Zapraszamy do lektury.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o obowiązkach przewoźników w związku ze składaniem różnorakich sprawozdań do 31 marca 2023 r. oraz o zarobkach kierowców, które zwykle wynoszą ponad 7000 zł netto. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – dlaczego warto zgłaszać uwagi do protokołu ITD oraz jak liczony jest wspólny czas pacy w załodze. Zapraszamy do lektury.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o protestach polskich kierowców, a także planowanym strajku w Niemczech oraz zbliżającym się końcu okresu przejściowego dla transportów realizowanych w UK. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – dlaczego wydruki, urlopówki i dane z kart - przechowujemy tylko przez 1 rok oraz czy do przewozów NPW potrzeba kodu 95? Zapraszamy do lektury.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o planowanym zakończeniu sprzedaży ciężarówek i autobusów z silnikami spalinowymi oraz o obowiązkowym zapisie pracowników do PPK. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy opis wydruku w jęz. polskim będzie zrozumiały podczas kontroli za granicą oraz czy transport ładunku na Węgry wymaga zgłoszenia do BIREG?
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o przygotowywanych zmianach w przeprowadzaniu kontroli, a także od procedurze badania trzeźwości kierowców od 21 lutego 2023 r. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy do autolawety z przyczepą należy stosować tachograf oraz w jaki sposób można użyczać certyfikatu kompetencji zawodowych.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o tym, że mimo ustawowych ograniczeń, kontrole w firmie mogą trwać okrągły rok oraz o prawdopodobnym wzroście składek OC. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy zwolnienie kierowcy i ponowne zatrudnienie - żeby wypłacić ekwiwalent urlopowy – jest legalne oraz czy bazą eksploatacyjną może być plac przy stacji paliw? Zapraszamy też do obejrzenia szkolenia nt.: Zwolnień z zakazów ruchu dla pojazdów ciężarowych
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. braku bezpłatnych zezwoleń transportowych na Białoruś na 2023 r. oraz potencjalnej karze 15 punktów za źle zamontowany ładunek. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – jak wyliczyć wynagrodzenie kierowcy do 26 lat w międzynarodówce oraz czy przewóz zwolniony z tachografu podlega delegowaniu. Zapraszamy też do odsłuchania podcastów.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o omijaniu sankcji przez przedsiębiorców z Białorusi i Rosji oraz o nagminnym procederze wypłaty kierowcom wynagrodzenia „pod stołem”. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy przewóz realizowany przez drugą firmę szefa traktowany jest jako NPW oraz jak bronić się w sytuacji, gdy kierowca nie wprowadzał ręcznie danych na wykresówkę. Zapraszamy też do odsłuchania podcastów oraz obejrzenia webinarium dotyczącego sprawdzenia dokumentów i tachografu - przed wyjazdem w trasę.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o tym jak wybrnąć z sytuacji w przypadku awarii systemu SENT oraz o planowanej możliwości wypuszczenia ciężarówek z węglem w czasie weekendów. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – kto ponosi odpowiedzialność za pomyłkę przy rozładunku oraz czy 3 kierowców może prowadzić dwa auta. Sprawdź również nowość – podcasty nt. rozkładu przerw w pracy kierowcy, jazda 10 h w nocy itd.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »