W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o wprowadzanym zakazie wyprzedzania ciężarówkami na trasach szybkiego ruchu oraz problemach związanych z inflacją w firmach transportowych. Zapraszamy do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy firma transportowa może być opodatkowana ryczałtem oraz na jaką długość kontener może wystawać poza obrys pojazdu.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o zmianach w Kodeksie pracy dotyczących zaliczania obowiązkowych szkoleń do czasu pracy oraz o ułatwieniach związanych z EETS. Zapraszamy do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy spedycja może wstrzymać zapłatę za brak neutralizacji CMR oraz jakie są zasady wykonywania transportów NPW w promieniu 300 km. Obejrzyj wideo pt. Do kiedy należy wymienić tachograf na inteligentny II generacji
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. o tym czy ITD może podczas kontroli drogowej badać, gdzie kierowca odebrał odpoczynek 45-godzinny oraz zbliżającym się obowiązku zapisu pracowników do PPK. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – czy gwarancję bankową i ubezpieczenie - trzeba składać co roku oraz które okresy gotowości zaliczamy do czasu pracy, a które do dyżuru? Pobierz wzór: Wzór informacji o ponownym autozapisie do PPK.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy m.in. przekształceniu BAG w BALM oraz o planowanych styczniowych zakazach ruchu w UE. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – co zrobić w przypadku awarii sprzętu do odczytywania karty kierowcy oraz czy kierowcy należy się dodatkowe wynagrodzenie za obsługę codzienną pojazdu? Zapraszamy też do odsłuchania podcastów oraz obejrzenia szkolenia video.
W mijającym tygodniu przede wszystkim pisaliśmy o nowych przepisach związanych z transportami do Ukrainy. Przedstawialiśmy też wytyczne KE wskazujące zasady stosowania pakietu mobilności. Zapraszamy także do zapoznania się z poradami ekspertów wyjaśniającymi – jak ustalić wynagrodzenie kierowców po pakiecie mobilności oraz jak rozliczać wynagrodzenie kierowcy, gdy wykonał transport w drodze powrotnej z trasy międzynarodowej.
Przypominamy: trwają prace nad taryfikatorami kar, trochę złagodzono pierwotny projekt. Mimo zbliżającego się końca roku, firmy realizujące transporty międzynarodowe nie mogą jeszcze planować budżetów na przyszły rok – wciąż trwają prace nad przepisami dostosowującymi do zasad pakietu mobilności. Wkrótce zaczną wchodzić w życie zmiany w zakresie szkoleń kierowców. Mikrofirma transportowa nie musi zakładać PPK. Zapraszamy od podsumowania tego tygodnia.
W Sejmie trwają pracę nad zmianą zasady pierwszeństwa na przejściu dla pieszych oraz zakazem tzw. „jazdy na zderzaku”. Nowelizacja ma poparcie zdecydowanej większości parlamentarnej. Wprowadza ona też stałe ograniczenie prędkości do 50 km/h w miastach niezależnie od pory dnia. Na kampanię edukacyjną, która ma wyjaśnić nowe przepisy przeznaczone zostanie 30 mln zł z funduszy unijnych.
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii uruchomiło aplikację do zgłaszania pomysłów zmian w przepisach. Można je przekazać, za pośrednictwem formularza online pod adresem www.biznes.gov.pl/glos-przedsiebiorcy. Wystarczy kliknąć przycisk „Zgłoś nowy pomysł”.
Cały bieżący rok obfituje w liczne zmiany w przepisach prawa, a zdecydowanie największe zmiany dopiero przed nami. Jak zawsze w czwartym kwartale roku będziemy myśleć o przygotowywaniu się do zmian wprowadzanych od 2018 r. Im lepiej przygotujemy przedsiębiorców teraz tym mniejszy chaos czeka ich w styczniu.
Nowe rozporządzenie regulujące przewóz odpadów wejdzie w życie dopiero 24 stycznia 2018 r., a nie w 2017 roku. Masz dodatkowy rok, żeby przystosować swoje samochody do nowych wymogów.
Projekt przewidujący powstanie elektronicznej ewidencji przewoźników wpłynął w końcu do Sejmu. Niedługo będzie trudniej utrzymać dobrą reputację.
Od 18 maja 2015 r. kierowca może stracić prawo jazdy na 3 miesiące za szybszą jazdę niż 50km/h i przewóz zbyt wielu pasażerów. Ponadto zaostrzono sankcje za jazdę po alkoholu.
Taryfikatory kar będą takie same. Ponadto nie zostaną zmienione terminy dotyczące wykonalności decyzji o nałożeniu kary. Ministerstwo transportu wycofało się z wielu propozycji zmian w ustawie o transporcie drogowym.
Od 2 marca 2015 r. obowiązują niektóre przepisy rozporządzenia nr 165/2014. Czy to prawda, że zgodnie z nimi nie ma już obowiązku wystawiania kierowcom zaświadczeń o działalności? Przedstawiamy sprostowanie do nowych regulacji.
Szykują się rozległe zmiany w ustawie o transporcie drogowym. Przedstawiamy szczegóły.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »