Nowe przepisy ustawy o transporcie przyniosą ze sobą sporo nowych obowiązków, zarówno dla kierowców, jak i dla osób zarządzających transportem oraz dla właścicieli firm transportowych i prowadzących przewozy na potrzeby własne. Sprawdź na naszej liście, co musisz zmienić w swojej pracy!
Na posiedzeniu 6 czerwca Sejm uchwalił nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Limity kar będą jednak niższe niż początkowo planowano, obniżono też stawki 11 najwyższych kar. Za co zapłacimy mniej?
Sejm 6 czerwca uchwalił nową ustawę o tachografach cyfrowych. Zmieni się wysokość opłat za wydanie karty do tachografu. Jeśli tachograf podczas kontroli wzbudzi podejrzenia kontrolujących, zostanie odesłany na badania do warsztatu. Wprowadzone będą nowe kary związane z kartami do tachografów.
Wczoraj 4 czerwca br. Sejmowa Komisja Infrastruktury rozpatrzyła rządowy projekt ustawy o tachografach. Zmodyfikowano definicję karty do tachografu oraz zmieniono termin wejścia w życie ustawy.
Rządowy projekt ustawy o tachografach przewiduje wprowadzenie regulacji zwiększających bezpieczeństwo przewozów drogowych przez wprowadzenie nowych wymagań w zakresie systemu tachografów. W projekcie określono wymagania wobec warsztatów wykonujących instalacje, naprawy i sprawdzenia tachografów oraz uprawnienia techników pracujących w tych warsztatach (zajmujących się tachografami analogowymi i cyfrowymi).
Projekt nowelizacji doprecyzowuje przepisy dotyczące kontroli przestrzegania obowiązków i warunków przewozu drogowego. Zgłoszone propozycje dostosowują polskie prawo do rozwiązań obowiązujących w UE. Dziś odbędzie się jego I czytanie w Sejmie.
Nowe kary za manipulowanie tachografem, a także zakaz produkcji, sprzedaży i reklamy urządzeń do manipulowania tachografami – przewiduje nowa ustawa o tachografach cyfrowych. Większość nowych przepisów wejdzie od 1 czerwca 2018 r.
Uruchomienie następnych części systemu CEPiK znowu zostało przesunięte. W związku z tym opóźni się wejście w życie nowych przepisów o świeżo upieczonych kierowcach.
Od 28 lutego br. zaczną obowiązywać nowe przepisy o mocowaniu ładunków. W rozporządzeniu zawarto szczegółowe wytyczne, jak należy mocować ładunek na ciężarówkach i mniejszych samochodach.
W związku ze zgłaszanymi przez przedsiębiorców uwagami rząd przygotowuje nowelizację ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów monitorowaniu drogowym towarów. Monitoringiem objęte zostaną m.in. leki, zmieni się też procedura zgłaszania przewozu i jego zakończenia.
Zasady mocowania ładunków – w toku konsultacji międzyresortowych i publicznych – zostały prawie całkowicie zmienione. Mają zacząć obowiązywać przed 20 maja 2018 r. Jak wyglądają nowe przepisy?
Od 1 stycznia 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące dostępu cudzoziemców z państw spoza UE/EOG do polskiego rynku pracy. Zmiany dotyczą głównie pracy krótkoterminowej i sezonowej.
27 października 2017 r. Sejm przyjął przygotowany przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa projekt ustawy umożliwiającej profesjonalną rejestrację pojazdów.
System CEPIK 2.0 będzie uruchomiony dopiero na przełomie lat 2018/2019. W związku z tym przesunięto wejście w życie przepisów o obowiązkach kierowców.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »