Pod koniec ubiegłego roku zmieniły się przepisy o zatorach płatniczych. Nowelizacja doprecyzowała obowiązujące przepisy i uprościła obowiązki sprawozdawcze. Przedstawiamy zmiany, które mogą odnosić się do branży transportowej.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał pierwsze decyzje o nałożeniu kar za zatory płatnicze. Ukarane firmy zalegały z płatnościami na rzecz przewoźników. Na swoje pieniądze czekało po kilka tysięcy kontrahentów.
Sejm uchwalił przepisy, które mają pomóc małym firmom. Skróceniu do 60 dni ma ulec termin zapłaty w transakcjach handlowych, w których wierzycielem jest mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo, a dłużnikiem duża firma (tzw. transakcja asymetryczna). Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2020 r.
Zatory płatnicze dotykają najmniejszych firm, a najgorzej statystyka wygląda w sektorze budowlanym i transportowym. Aż 29,8% przedsiębiorstw wskazuje na utrudnienia w regulowaniu własnych zobowiązań na skutek problemów z otrzymywaniem należności. Opóźnienia w płatnościach tworzą wiec kolejne zatory. Rząd chce to zmienić. Sprawdź jak!
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »