x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
zaświadczenie o działalności
zaświadczenie o działalności
Mylna data na zaświadczeniu o nieprowadzeniu pojazdów - będzie kara?
Pytanie:
Podczas kontroli ITD na drodze okazało się, że źle wystawiliśmy kierowcy urlopówkę. Jako końcowa data urlopu został wpisany 12 września, a powinien być 10, więc, teoretycznie, kierowca nie powinien w dniu kontroli prowadzić samochodu. Pozostałe rubryki były wypełnione poprawnie. Kierowca został poinformowany przez inspektora, że takie sprawy są załatwiane już z firmą. Co to może dla nas oznaczać? Kontrolę w firmie, karę czy jakieś pismo z upomnieniem?
Roman Kozub
28 września 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu po długiej przerwie
Pytanie:
Mam kierowcę który na co dzień wykonuje inną pracę, ale ma uprawnienia i dokumenty potrzebne do prowadzenia pojazdu o DMC do 12 t. Jechał w trasę ostatni raz w czerwcu 2011 r. i od tej pory nie prowadził pojazdu. Potrzebuję go wysłać teraz z towarem. Czy muszę mu wypisać zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu za ostatnie 28 dni, czy od chwili, gdy ostatni raz jechał, czyli pół roku temu? Jak mam je wypełnić? Czy powinienem wystawić osobne zaświadczenia za tygodnie pracy (od poniedziałku do piątku) i weekendy, czy zbiorcze zaświadczenie za całe pół roku?
11 września 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu - czy dołączać do niego fakturę lub WZ
Pytanie:
W naszej firmie wykonujemy dużo prac na placach budów, przewożąc firmowy materiał z miejsca na miejsce. Posiadamy licencję przewoźnika i zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne. Jak rozliczyć czas pracy, jeśli kierowca porusza się po drogach publicznych ok. 20 godzin w miesiącu, a resztę czasu spędza na budowie, przewożąc firmowy materiał?
Czy zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu z zaznaczonym punktem: „prowadził pojazd wyłączony z rozporządzenia WE 561/2006" wystarczy? Czy do zaświadczenia muszę dołączyć tarcze z tachografu, fakturę lub dokument WZ?
Piotr Kowalski
3 kwietnia 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu dla kierowcy, który pracuje dla dwóch przewoźników
Pytanie:
Zatrudniam wieczorami kierowcę, który w ciągu dnia pracuje jako kierowca autobusów. Podpisuję z nim umowy o dzieło. Czy muszę wystawiać mu weekendówki? Jeżeli tak, to który punkt powinienem zaznaczyć? W normalnym zaświadczeniu o nieprowadzeniu pojazdów zaznaczamy urlop/dzień wolny od pracy, ale ten kierowca nie ma wolnego, ponieważ prowadzi autobus.
Piotr Kowalski
1 kwietnia 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu za czas urlopu i "innej pracy"
Pytanie:
Jak należy wystawić zaświadczenie dla kierowcy za okres urlopu wypoczynkowego trwającego od 8 marca 2012 r. do 30 marca 2012 r. Uczestniczyłam w szkoleniu, na którym mówiono, że za ten okres musi być kilka zaświadczeń, tj. oddzielne zaświadczenia za czas wolny w soboty i niedziele oraz oddzielne za okres od poniedziałku do piątku - za urlop wypoczynkowy. A jak powinno być wystawione zaświadczenie za okres np. półroczny, kiedy kierowca pracował jako mechanik? Czy wystarczy jedno zaświadczenie i zarejestrowany na wykresówce ostatni dobowy odpoczynek, czy ma być wypisana cała historia jego pracy? Zaznaczam, że w zakładzie jest rejestrowany czas pracy na miesięcznych kartach pracy, zarówno dla kierowców, jak i dla innych pracowników.
Piotr Kowalski
21 marca 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Dokumentacja, gdy kierowcą jest właściciel firmy
Pytanie:
Jutro odbieram zakupiony ciągnik od dotychczasowego właściciela. Jakie dokumenty muszę mieć przy sobie, jeśli chodzi o czas pracy kierowców? Czy powinienem wziąć zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu, jeżeli jestem właścicielem firmy?
Piotr Kowalski
9 stycznia 2012 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Odpoczynek na wykresówce czy zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Pytanie:
Kierowca zrobił w trasie 11-godzinny odpoczynek i zaznaczył to na wykresówce. Czy za ten okres muszę mu wystawić zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Piotr Kowalski
23 listopada 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu, gdy kierowca jeździ rzadko
Pytanie:
Jesteśmy firmą produkcyjno-handlową, produkujemy masy parafinowe do wyrobu zniczy. Posiadamy licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy, przewozimy surowce i wyroby do klientów na terenie całego kraju. Jeden z kierowców jest zatrudniony na stanowisku kierowca/konserwator i jako kierowca pracuje średnio 2-4 dni w miesiącu (jest kierowcą rezerwowym).
Jak powinniśmy wystawić zaświadczenie dla tego kierowcy? Czy wypełnić pkt 12 i 13, a dalej zakreślić 18 i dopisać: „Zgodnie z umową o pracę wykonywał obowiązki konserwatora w godzinach 8-16 i podpisywał listę obecności”? Czy może zamiast dopisku załączyć oświadczenie przedsiębiorcy stwierdzające zatrudnienie jako kierowcę/konserwatora i dalej jak w dopisku? Czy może należy postąpić jeszcze inaczej?
Piotr Kowalski
23 listopada 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie za weekend i 3 dni "innej pracy"
Pytanie:
Kierowca przez kilka dni, np. w piątek, poniedziałek i wtorek, wykonywał pracę inną niż prowadzenie pojazdu. Jak wypisać mu za ten okres zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu? Czy trzeba wystawić oddzielne zaświadczenie, że w sobotę i niedzielę odpoczywał?
Piotr Kowalski
23 listopada 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wypełnianie zaświadczeń o nieprowadzeniu, gdy kierowca wyjeżdża z innego miejsca niż firma
Pytanie:
Wcześniej używaliśmy „żółtych tarczek”, które kierowca sam wypełniał. Czy to prawda, że teraz nowe formularze, które zastąpiły „żółte tarczki”, muszą być wypełniane wyłącznie na komputerze? Jakie godziny należy na nich wpisywać - czy od północy do północy, czy faktyczne, np. że w piątek kierowca zakończył pracę o godz. 16.00, a w poniedziałek rozpoczyna o 7.00?
Problem pojawia się, gdy samochód z kierowcą stacjonuje w innej części miasta, a ja np. dokładnie nie wiem, o której w poniedziałek kierowca wyjedzie - czy o 7.00 czy o 9.00 rano. Jak dostarczyć mu wydruk komputerowy? Czy kierowca może wpisać te godziny ręcznie?
Piotr Kowalski
18 listopada 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu w transporcie krajowym
Pytanie:
Wykonujemy wyłącznie transport krajowy. Jakie zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu powinniśmy wydawać kierowcom zamiast dawnych „żółtych tarczek”: rozbudowane unijne czy wystarczy uproszczone?
Piotr Kowalski
18 listopada 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zarejestrowanie czasu wolnego na karcie do tachografu - czy wystarczy zamiast zaświadczenia
Pytanie:
Kierowca jeździ na zmianę pojazdami z tachografem cyfrowym i analogowym. Po powrocie z trasy wykonywanej samochodem z tachografem analogowym wyjmuje wykresówkę, wkłada do drugiego auta kartę kierowcy i ustawia na czas wolny. Czy to wystarczy, czy trzeba wystawić zaświadczenie?
Piotr Kowalski
22 października 2011 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Sporadyczne przewozy - jak wystawiać zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Pytanie:
Pracownik zatrudniony na stanowisku operatora węzła betoniarskiego, posiadający uprawnienia do kierowania samochodem ciężarowym, sporadycznie wykonuje (w zastępstwie kierowcy, będącego na urlopie) przewozy samochodem ciężarowym na potrzeby własne firmy. Czy musi mieć wystawiane zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu na każdy dzień, kiedy nie prowadził pojazdu, wziąwszy pod uwagę, że zdarza się to z przerwą nawet 6-miesięczną lub dłuższą?
Piotr Kowalski
20 października 2011 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu - czy na "inną pracę" i weekendy muszą być oddzielne
Pytanie:
Kierowca-magazynier (zadaniowy czas pracy po 8 godzin dziennie) przez ostatni miesiąc pracował w magazynie. Teraz wyjeżdża w trasę. Czy można na zaświadczeniach zaznaczyć za cały miesiąc punkt „inna praca" plus weekendy „miał czas wolny", czy należy wypisać osobne zaświadczenia za każdy dzień? A jak będzie w sytuacji, gdy musiał wykonać przewóz 2 razy w tygodniu?
Piotr Kowalski
19 października 2011 r.
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Przewozy na potrzeby własne wykonywane co kilka dni a zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Pytanie:
Jestem właścicielem zakładu, wytwarzamy różne wyroby z drewna. Posiadam samochód ciężarowy o DMC 26 t, dostarczam nim nasze towary do klientów. Mam zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne. Przewóz trwa z reguły od 4 do 5 godzin, po czym wypada kilka dni przerwy. Następnie ponownie dostarczam towar. Czy za dni, kiedy nie wyjeżdżam, muszę wypełniać dla siebie zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu? Jeśli tak, to co zaznaczyć w okienkach?
Piotr Kowalski
13 października 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
« pierwsza
«
1
2
3
»
ostatnia »
5475
5474
2981
5470
5469
5423
5466
5465
5415
5464
5463
3077
5462
5432
3241
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x