Polska branża transportowa w zeszłym roku kolejny raz udowodniła, że stanowi silną gałąź gospodarki, mimo że sytuacja na rynku nie należała do najłatwiejszych. Coraz wyższe koszty prowadzenia działalności, spadek stawek za frachty czy wzrost opłat drogowych - to tylko kilka najważniejszych wyzwań, z którymi przewoźnicy mierzą się każdego dnia. Najnowsze dane GITD za rok 2023, wskazują na ponowny wzrost o 1000 sztuk, ogólnej liczby ważnych licencji na międzynarodowy przewóz rzeczy. Zwiększyła się również liczba wypisów z licencji na pojazdy powyżej 3,5 tony, osiągając po raz pierwszy w historii poziom 300 tys. egzemplarzy.
Przeczytaj także:
Działalność flot w Europie spadła średnio o 50 proc. w stosunku do swojego normalnego poziomu sprzed pandemii. W różnych krajach sytuacja przedstawia się odmiennie. We Francji zanotowano największy spadek do 41 proc. normalnego ruchu. W stosunkowo najlepszej sytuacji są Niemcy, gdzie floty utrzymują 88 proc. poziom działalności. Sprawdź jak wygląda sytuacja w Polsce i w Europie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »