Od 1 listopada 2021 r. na części terytorium Francji zmienią się przepisy dotyczące zimowego wyposażenia samochodów. Zmiany polegające na obowiązkowym wyposażeniu samochodów w łańcuchy lub opony zimowe obejmą 48 francuskich departamentów, znajdujących się w górskich regionach: Pirenejów, Alp, Jury, Korsyki, Masywu Centralnego oraz Masywu Vosgien. Dodatkowo od 1 listopada 2024 r. wymagane będą opony zimowe z oznaczeniem 3PMSF.
Od najbliższego sezonu w Norwegii zaczną obowiązywać nowe zasady dotyczące opon zimowych w ciężkich pojazdach. Sprawdź zasady, kary i wyjątki od nowych zasad.
W Niemczech obowiązują już nowe, dużo surowsze przepisy, dotyczące ogumienia zimowego. Opony typu M+S będą dozwolone tylko jeśli zostały wyprodukowane do 31 grudnia 2017 roku. Samochody ciężarowe muszą mieć mieć opony zimowe 3PMSF na przedniej osi kierowanej oraz na osiach ze stałym napędem.
Parlament Europejski pracuje nad wprowadzeniem nowych etykiet na oponach. Mają one umożliwić bezpiecznych, cichych i paliwooszczędnych opon. Zmiany mają zostać wprowadzone od 1 maja 2021 r. Sprawdź szczegóły.
Jakie będą wymagane opony na zimę od przyszłego roku w Niemczech, czy mogą być to opony wielosezonowe z oznaczeniem M+S oraz symbolem trzech gór i płatka śniegu?
W Niemczech od 1 lipca 2020 r. zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące opon zimowych w samochodach ciężarowych i autobusach. Ciężarówki i autobusy będą musiały mieć opony zimowe nie tylko na osiach napędowych, ale i na skrętnych.
Przypominamy zasady obowiązujące w różnych krajach Europy w związku ze stosowaniem opon zimowych. Sprawdź, jakich wymogów muszą przestrzegać właściciele pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »