We włoskim Piemoncie już we wrześniu br. miały zacząć obowiązywać przepisy pozwalające gminom na wprowadzanie zakazu wjazdu ciężarówkom z silnikami Euro 5. Jednak wprowadzenie nowych przepisów do 15 września 2024 r. Wprowadzenie zakazów mogłoby sparaliżować rynek dostaw towarów w regionie.
Przeczytaj także:
Włoski operator sieci autostrad Autostrade per l'Italia (ASPI) zwraca część opłaty za przejazd po zarządzanych przez siebie drogach, jeśli z powodu robót drogowych pojazd utknął w korku. Jak uzyskać zwrot?
Od 3 czerwca br. zniesiono we Włoszech obowiązek posiadania autodeklaracji. Kierowców nie obowiązują też limity czasowe pobytu na terytorium Włoch.
Od 4 maja we Włoszech zaczną obowiązywać uaktualnione wytyczne dla transportu i logistyki dotyczące zapobieganiu zarażeniu Covid-19. W większości powielają one dotychczasowe zasady. Przepisy te będą obowiązywały do 17 maja włącznie.
Każdy kierowca wjeżdżający na teren Włoch od 14 kwietnia br. jest zobowiązany do posiadania przy sobie wypełnionej deklaracji oraz rejestracji we włoskiej służbie zdrowia. Od poniedziałku 27 kwietnia br. treść tej deklaracji uległa zmianie. Obowiązek posiadania deklaracji oraz zgłoszenia będzie trwał do 3 maja br.
Służby kontrolne we Włoszech mogą ukarać kierowcę i przedsiębiorstwo transportowe za brak dokumentów przetłumaczonych na język włoski. Dotyczy to przewozów kabotażowych na terenie Włoch. Takie wymagania opublikowało włoskie MSW.
Włosi wprowadzili zmiany w przepisach dotyczących zakazów ruchu dla pojazdów ciężarowych. Będzie to ułatwienie dla kierowców wracających do siedziby firmy.
Od początku maja, firmy transportowe wysyłające kierowców do Włoch czeka jeszcze więcej obostrzeń. Dołączyły one bowiem do grona państw egzekwujących zakaz odpoczynków 45-godzinnych w kabinie pojazdu.
Świadcząc usługi transportowe na terytorium Włoch należy stosować się do postanowień tamtejszego układu zbiorowego, w którym wskazano miesięczną stawkę wynagrodzenia minimalnego. W związku z aktualizacją układu zbiorowego, stawki wynagrodzenia minimalnego za pracę kierowców we Włoszech będą wyższe.
Włochy wydały nowy formularz do zgłaszania kierowców wykonujących przewozy na terenie tego kraju. Ma cztery warianty do zastosowania w różnych sytuacjach.
Na początku lipca w mediach pojawiła się informacja, że Węgry idąc w ślad za Włochami, Francją i Niemcami, ustanowiły u siebie minimalną stawkę godzinową dla pracowników delegowanych do pracy w ich kraju. Wszystko za sprawą wejścia w życie ustawy nr LXXIX z 2016 r. Jednak informacje te nie są groźne dla polskich przedsiębiorców.
Emocje wywołane wejściem w życie Loi Macron nie zdążyły jeszcze na dobre opaść, a Włochy niespodziewanie wprowadziły przepisy dotyczące minimalnej stawki godzinowej. Nowe regulacje nr 136/2016 mają zastosowanie także do przewozów kabotażowych realizowanych na terenie Włoch.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »