Od 28 września br. kierowcy brytyjscy wyjeżdżający za granicę będą musieli mieć naklejkę UK – zamiast dotychczasowej GB. Dlaczego? Otóż, nowe oznaczenie obejmowało będzie również Irlandię Północną. Podczas gdy dotychczasowe GB oznaczało tylko: Anglię, Szkocję i Walię. Zmiana symbolu na UK, to pokłosie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.
W Wielkiej Brytanii zostaną zaostrzone kary m.in. dla kierowców i przewoźników za brak odpowiedniego zabezpieczenia ciężarówki przed dostaniem się do niej nielegalnym imigrantom. Natomiast sami przemytnicy mogą dostać nawet dożywocie.
W brytyjskiej Izbie Gmin trwają prace nad nowelizacją przepisów dotyczących nielegalnej imigracji.
Cel w postaci ograniczenia przyjazdu nielegalnych imigrantów na teren Zjednoczonego Królestwa ma być osiągnięty poprzez zaostrzenie kar dla takich osób zajmujących się ich przemytem.
Przemytnikom może grozić nawet dożywotnie więzienie natomiast nielegalni imigranci będą trafiać do więzienia nawet na 4 lata.
W Wielkiej Brytanii przedłużono zawieszenie opłaty drogowej, które pierwotnie miało obowiązywać tylko do 31 lipca 2021 r. Brytyjskie Ministerstwo Transportu poinformowało jednak o jego przedłużeniu o kolejny rok, tj. do 31 lipca 2022 r.
Od 12 lipca do 8 sierpnia br. w Wielkiej Brytanii będą obowiązywały wydłużone normy czasu jazdy kierowców. Ma to być recepta na braki kadrowe w transporcie spowodowane odpływem kierowców m.in. z Polski i Rumunii. Kierowcy mogą prowadzić do 11 godzin dziennie, a w ciągu dwóch tygodni mogą prowadzić nie 90, a 99 godzin.
Kierowcy samochodów ciężarowych mogą zwiększyć swoje dzienne limity jazdy z 9 do 10 godzin lub zmienić tygodniowy schemat odpoczynku przez 4 tygodnie od poniedziałku 12 lipca do 8 sierpnia.
Z artykułu dowiesz się o konsekwencjach wydłużenia czasu pracy kierowców w Wielkiej Brytanii.
Brytyjczycy przedłużyli okres zawieszenia opłat drogowych. Nie będzie trzeba ich uiszczać przez kolejny rok – od 1 sierpnia 2021 r. do 31 lipca 2022 r.
W nocy z wtorku ma środę Wielka Brytania porozumiała się z Francją w sprawie otwarcia granic. Zgodnie z porozumieniem władze brytyjskie będą przeprowadzać testy u kierowców ciężarówek. Chorzy będą musieli zostać na 10-dniowej kwarantannie. Osoby zdrowe będą mogły ruszyć do kontynentalnej Europy.
Od 1 stycznia 2021 r. stopniowo wprowadzane będą kontrole celne na granicach Wielkiej Brytanii. Brytyjska administracja przygotowała szczegółowe poradniki, które pomagają się do tego przygotować.
Wielka Brytania planuje wprowadzić zakaz stosowania opon, które mają 10 lat lub więcej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać jesienią tego roku. Obejmą opony do autobusów, ciężarówek i mikrobusów, w tym również opony bieżnikowane.
Dla podatników podatków bezpośrednich okres przejściowy w związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, wiąże się z czasowym utrzymaniem obecnego stanu prawnego do końca bieżącego roku – tak wynika z komunikatu Ministerstwa Finansów.
Od przyszłego roku Wielka Brytania rozpocznie wprowadzanie kontroli celnych towarów na granicy z UE. Będą one uruchamiane etapami od 1 stycznia do 1 lipca, kiedy wdrożone zostaną pełne kontrole. Sprawdź jakie będą etapy wdrażania ceł.
Brytyjczycy pracują nad zmianą przepisów, która wprowadzi nowe obowiązki dotyczące ogumienia w pojazdach ciężarowych. Jeśli nowelizacja wejdzie w życie w planowanym kształcie, nie będzie można się poruszać po brytyjskich drogach na bieżnikowanych oponach na osiach prowadzących. Sprawdź szczegóły.
Wyjście Wielkiej Brytanii z UE bez umowy może oznaczać, że kierowcy będą czekali na przeprawę przez kanał La Manche nawet 2,5 dnia. Tak wynika z brytyjskiego raportu, opisującego, jakie skutki będzie miał brexit, jeśli Wielka Brytania i Unia się nie dogadają.
Brytyjski rząd rozważa wprowadzenie dziesięciu bezcłowych portów aby poprawić atrakcyjność Wielkiej Brytanii w zakresie handlu zagranicznego. Wokół tych portów miałyby powstać magazyny, centra dystrybucyjne, a nawet zakłady produkcyjne. Wszystko to w celu zmniejszenia kosztów transportu po twardym brexicie.
Opublikowany został przewodnik określający zasady przewozów towarów niebezpiecznych eurotunelem prowadzącym do i z Wielkiej Brytanii. Przewoźnicy transportując towary niebezpieczne - oprócz umowy ADR, muszą się również stosować do tych zasad.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »