W Wielkiej Brytanii pozytywnie rozpatrzono kolejne 23 wnioski o dofinansowanie budowy nowych parkingów. Rządowa dotacja na ten cel na wynieść 4,5 mln funtów. Dzięki temu ma powstać 430 nowych miejsc parkingowych dla ciężarówek.
Przeczytaj także:
Od 31 października 2024 r. przy wjeździe do Wielkie Brytanii zacznie obowiązywać S&S GB (Safety & Security Great Britain) lub SSGB, czyli deklaracja bezpieczeństwa i ochrony dla importowanych towarów.
Od kwietnia 2025 roku każda osoba odwiedzająca Zjednoczone Królestwo, z wyłączeniem obywateli brytyjskich i irlandzkich, będzie musiała uzyskać specjalne zezwolenie – w formie eWizy albo Elektronicznej Autoryzacji Podróży (ETA). Koszt wydania ETA to 10 funtów brytyjskich.
Przewoźników realizujących przewóz żywności oraz produktów roślinnych i zwierzęcych do Wielkiej Brytanii czekają od 30 kwietnia 2024 r, kolejne zmiany. Kontrola z docelowych miejsc przeznaczenia, przeniesiona zostanie do punktów kontroli granicznej. Sprawdź szczegóły.
Przewoźnicy zajmujący się transportem schłodzonych mięs mielonych i przetworów mięsnych do Wielkiej Brytanii muszą przygotować się na zmianę przepisów i spełnienie dodatkowych wymogów. Zaczną one obowiązywać od końca stycznia 2024 r.
Trzy terminy wejścia w życie nowych zasad eksportu towarów do UK
Brytyjski rząd opublikował dokument o nazwie Border Target Operating Model. W założeniu upraszcza on zasady importu towarów, które zostały skomplikowane - po brexicie. Regulacja określa zasady kontroli bezpieczeństwa importu towarów oraz kontroli sanitarnych i fitosanitarnych, wwozu żywych zwierząt, roślin i produktów roślinnych. Nowe przepisy będą wchodzić w życie z początkiem: lutego, maja i listopada 2024 r.
Dotyczą one kontroli bezpieczeństwa importu towarów oraz kontroli sanitarnych i fitosanitarnych, wwozu żywych zwierząt, zarodków produktów pochodzenia zwierzęcego, roślin i produktów roślinnych. Regulacje zostały oparte na nowym, uproszczonym brytyjskim systemie informatycznym Single Trade Window oraz na kategoriach ryzyka przypisanych konkretnym produktom.
Od 1 sierpnia 2023 r. właściciele zagranicznych samochodów ciężarowych ponownie będą musieli płacić opłatę drogową za przejazd po brytyjskich drogach. Opłaty były wcześniej zawieszone na czas pandemii.
Nowy model kontroli granicznych w UK w trzech etapach
Pięciokrotny wzrost kar za wwiezienie imigrantów do WB
Brytyjczycy przedstawili roboczą wersję projektu dotyczącego nowego modelu kontroli granicznych. Niektóre jego zasady mają obowiązywać od października 2023 r. Model ten ma mieć zastosowanie do importu ze wszystkich krajów do Wielkiej Brytanii.
Przewoźnicy przekraczający Kanał La Manche Eurotunnelem otrzymali dostęp do szybszej obsługi. Chodzi o abonament o nazwie First, który można wykupić u zarządcy Eurotunnelu. Za opłatą można ominąć kolejki.
Z artykułu dowiesz się:
W Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Chodzi o kabotaż, przewozy kombinowane i zezwolenia na przewozy.
Wielka Brytania uznała, że kierowcy niedostatecznie dokładnie zabezpieczają swoje ciężarówki przed imigrantami. Chcą więc wdrożyć system kar odstraszających, będą one wynosić nawet 10 tys. funtów (obecnie 2 tys. funtów). Pojazdy powinny być zabezpieczone linką celną zakończoną kłódką, numerowaną plombą oraz dodatkową kłódką. Wprowadzone zostaną dodatkowe kary za brak takiego zabezpieczenia (od 1,5 tys. do 12 tys. funtów). Przepisy jeszcze nie zostały uchwalone, ale – zgodnie z planami – mają wejść w życie 13 lutego 2023 r.
Od 1 stycznia 2023 r. w Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Chodzi o kabotaż, przewozy kombinowane i zezwolenia na przewozy.
Od 1 stycznia 2023 r. w Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Przewoźnicy z polski nie mogą wykonywać: kabotaży wjeżdżając na pusto np. z Irlandii, operacji intermodalnych oraz transportów z UK do krajów trzecich. Uwaga: do 31 marca br. DVSA nie będzie nakładać kar za naruszenie nowych przepisów - kierowca otrzyma tylko pouczenie!
Wielka Brytania to piąty kraj w Europie, który testuje system zdalnego odczytywania danych z tachografów. Dane są sprawdzane bez wiedzy kierowcy, z jadącego obok albo stojącego niedaleko pojazdu służb kontrolnych.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »