Istnieją sytuacje, w który szczególnie zasadne jest odwoływanie się od kary, ponieważ jest bardzo duża szansa, że GITD uwzględni odwołanie. Jaki okoliczności na to wpływają?
Sądy administracyjne wskazują, że używane powszechnie przez ITD. wagi SAW 10 C nie mogą służyć do pomiaru masy pojazdów, których liczba osi jest większa niż trzy. Dyskusyjne jest też ustalanie masy rzeczywistej pojazdów przy użyciu tylko jednej pary wag. Na te dwa podstawowe problemy z ważeniem pojazdów w Polsce nakłada się jeszcze jeden – polskie drogi są wciąż niedostosowane do unijnego obciążenia 11,5 tony na oś. Stąd tak duża liczba przeciążeń i kar! Przedstawiamy problemy polskiego transportu wagi ciężkiej.
Nowy punkt pomiaru obciążenia osi pojazdów na autostradzie w Nadrenii Północnej-Westfalii.
Kierowca poniesie dwie kary - w przypadku przeciążania pojazdu lub przekroczenia szerokości (lub długości) pojazdu. Jedną z ustawy Prawo o ruchu drogowym (kara od 500 do 15 tys. zł), a drugą z ustawy o transporcie drogowym. Takie zmiany przewiduje nowelizacja ustawy o transporcie.
Kontrola wagi i nacisku osi pojazdu powinna być przeprowadzona w odpowiedni sposób i w odpowiednich warunkach. Jeśli tak się nie stanie, warto odwołać się od decyzji o karze, ponieważ wygranie sprawy będzie formalnością. Możesz się także odwołać w kilku innych sytuacjach. Sprawdź, czego możesz się domagać w związku z ważeniem pojazdu.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »