x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
transport międzynarodowy
transport międzynarodowy
Archiwalny
Dokumenty dla kierowcy wyruszającego do Lwowa
Pytanie:
Bardzo proszę o odpowiedź, jakie dokumenty musi mieć przy sobie kierowca, który będzie jechał do Lwowa, a także jakie zaświadczenie o czasie wolnym powinienem mu wystawić.
Karolina Płaczek
18 maja 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Długość odpoczynku dziennego, którego część przypada na promie
Pytanie:
Czy dzienny odpoczynek kierowcy musi trwać nieprzerwanie określoną liczbę godzin? Chodzi o sytuację, gdy część odpoczynku odbywa się na promie. Mój kierowca przewozi rzeczy samochodem o masie całkowitej powyżej 3,5 t na trasie Polska - Irlandia. Pobyt na promie trwa ok 4 godzin, a następnie kierowca zjeżdża z promu (w ciągu jednej godziny) i kontynuuje odpoczynek. Czy przerwa po 4 godzinach odpoczynku jest dopuszczalna?
Karol Lankamer
15 kwietnia 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Za jakie dni wystawiać zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu?
Pytanie:
Mój kierowca jest zatrudniony na łączonym stanowisku, w związku z czym czasami nie wyjeżdża w trasę, tylko pracuje w firmie. Czy za te dni muszę mu wystawiać urlopówki? Przecież to nie są dla niego dni wolne?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Archiwalny
Czy policja ma prawo karać za brak winiety?
Pytanie:
Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy słusznie zostałem ukarany mandatem. Miałem przewieźć grupę uczniów do kina. Podjechałem autokarem pod szkołę, po czym przybyła policja i mnie skontrolowała. Policjant stwierdził brak opłaty drogowej, więc nałożył na mnie mandat w wysokości 50 zł. Czy miał prawo?
Droga krajowa znajduje się kilka kilometrów od szkoły, po drodze jest tylko jedna poczta, na której można kupić winietę, poza tym, podstawiając autokar, nie mam pewności, że dalszy przejazd dojdzie do skutku. Zdarzyło się kilka razy, że grupa zrezygnowała, nie informując mnie wcześniej o odwołaniu wyjazdu.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przewóz osób i rzeczy do krajów poza UE a stosowanie przepisów umowy AETR
Pytanie:
W naszym przedsiębiorstwie zajmujemy się przewozem rzeczy pojazdem, którego masa przekracza 3,5 t. Zazwyczaj trasy przewozów obejmują też kraje nienależące do UE. W związku z tym mam pytanie, jakie zasady w zakresie czasu pracy należy stosować do tych kierowców - przepisy umowy AETR czy rozporządzenia 561/2006?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Tygodniowe limity czasu prowadzenia pojazdów w krajach UE
Pytanie:
Ze względu na konieczność wykonywania dość odległych kursów (m.in. do Portugalii i Hiszpanii) moi kierowcy dość często zmuszeni są stosować okresy dziennej jazdy przedłużone do 10 godzin. Bardzo proszę o wyjaśnienie, jaki tygodniowy limit czasu prowadzenia pojazdu obowiązuje moich kierowców. Czy dobrze rozumiem, że, zgodnie z przepisami rozporządzenia WE 561/2006, maksymalnie w tygodniu mogą prowadzić pojazd przez 56 godzin?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Czas jazdy
Odpoczynek tygodniowy - czy musi wypadać w weekend?
Pytanie:
Od niedawna zajmuję się kadrami w firmie transportowej. Wiele rzeczy jeszcze sprawia mi trudności, ale najwięcej kłopotu mam z tygodniowymi odpoczynkami kierowców. Część kierowców zatrudnionych w naszej firmie twierdzi, że taki odpoczynek powinien przypadać w weekend. Mi się wydaje, że nie ma takiego obowiązku, istotna jest tylko jego długość, dlatego często wyznaczamy odpoczynek w środku tygodnia. Proszę o wyjaśnienie, kto ma rację.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Jak dopisać samochody ze spółki cywilnej do licencji transportowej drugiej firmy?
Pytanie:
Jestem właścicielką małej firmy transportowej zajmującej się zarobkowym przewozem osób oraz współwłaścicielką w spółce cywilnej o tym samym profilu działalności. Spółka posiada 4 samochody i licencję na krajowy przewóz osób. Jestem współwłaścicielką wszystkich tych aut. Moja firma ma licencję na transport międzynarodowy. Czy mogę dopisać do licencji międzynarodowej swojej firmy auta należące do spółki, a jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Określenie w umowie miejsca pracy kierowcy
Pytanie:
Mam pytanie dotyczące określenia w umowie miejsca pracy kierowców. Prowadzę firmę transportową, w której kierowcy wykonują stałe przewozy na wyznaczonych międzynarodowych trasach. Czy w takiej sytuacji powinienem podać w umowie, że miejscem pracy jest siedziba mojej firmy, obszar województwa czy też wskazać określony rejon Europy właściwy dla danego kierowcy?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Oświadczenie Rządowe z 30 sierpnia 1999 r. w sprawie ratyfikacji przez Rzeczpospolitą Polską Umowy europejskiej dotyczącej pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzonej w Genewie dnia 1 lipca 1970 r., oraz ogłoszenia jednolitego tekstu tej umowy (Dz.U. z 1999 r. nr 94, poz. 1087)
12 listopada 2009 r.
Warunki wykonywania transportu
« pierwsza
«
1
2
3
4
5
»
ostatnia »
5418
3754
5706
5621
5624
5641
5685
5617
5445
3911
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x