TRAN zapowiedział kontynuację prac nad usprawnieniem transportu drogowego. W grę wchodzi: wprowadzenie praw jazdy dla 17-latków, dopuszczenie 32-metrowych zestawów, podniesienie dmc w transporcie międzynarodowym do 44 ton, dodatkowe 2 tony dmc dla naczep o napędzie elektrycznym oraz zwiększenie nacisku do 12,5-ton na oś dla ciężarówek elektrycznych.
Przeczytaj także:
Organizacja Transported Asset Protection Association (TAPA), która zajmuje się m.in. publikacją statystyk dotyczących kradzieży transportowych opracowała poradnik służący właściwemu przygotowaniu się na takie zdarzenia i postępowaniu po ich zaistnieniu. Mowa tu np. o wynoszeniu ładunków, uprowadzaniu całych pojazdów, czy wypompowywaniu paliwa. Sprawdź, jak chronić się przed kradzieżą.
Średnie firmy transportowe, które rozwinęły firmy do kilkunastu pojazdów, teraz wyprzedają park maszynowy. Według danych organizacji branżowej 60 proc. przewoźników zgłasza chęć zmniejszenia floty i cięcia zatrudnienia. Takie są fakty na dziś, ale jest 5 powodów do optymizmu na II połowę roku!
Rząd pracuje nad wprowadzeniem moratorium w wydawaniu zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i licencji wspólnotowych przewozu drogowego rzeczy. Miałoby ono obowiązywać przez 2 lata, do czasu ustabilizowania sytuacji na rynku transportowym. W praktyce oznaczałoby to zakaz zakładania nowych firm transportowych w Polsce. Zakaz ten pośrednio adresowany jest do inwestorów z Rosji i Białorusi, ale w praktyce dotyczyłby krajowych potencjalnych przedsiębiorców. Czy ten zakaz wejdzie w życie?
Dwa największe stowarzyszenia firm transportowych w Polsce wystosowały list otwarty do premiera oraz marszałków Sejmu i Senatu. Wskazują w nim na trudną i pogarszającą się sytuację w branży transportowej: o 80% wzrastają opłaty za korzystanie z unijnych dróg, 60% przedsiębiorców sygnalizuje redukcję floty i zatrudnienia, a 13% przewoźników już nie płaci swoich zobowiązań.
Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu powstało po to, żeby zintegrować rozdrobniony sektor transportowy. Ma lobbować na rzecz polskiego transportu oraz doprowadzić do zmian legislacyjnych usprawniających branżę. Dlaczego potrzeba nowego stowarzyszenia?
Polecamy także:
Unia Europejska chce, żeby nawet w czasie takich kryzysów jak: pandemie, strajki, blokady, a nawet wojny – zapewnić przepływ towarów o krytycznym znaczeniu. Zapewnić ma to zbiór przepisów i procedur, określonych w rozporządzeniu IMERA. Państwa członkowskie będą miały 18 miesięcy na przygotowanie się do wdrożenia zapisów IMERA.
„Webinarowy tydzień transportowy” bezpłatny cyklu webinariów mających na celu wsparcie właścicieli firm transportowych oraz kierowców zawodowych w ich codziennej pracy. Każdy dzień poświęcony będzie odrębnej tematyce. W każdym dniu wydarzenia, w godzinach porannych będziesz otrzymywał link do jednego webinarium, do odtworzenia w dowolnym momencie. Wydarzenie organizowane jest przez wydawcę portalu Transport-expert.pl. oraz magazynów: Kierowca w firmie, Zarządzający transportem, Firma transportowa.
Rosja od 30 czerwca 2023 r. ogłosiła zakaz wykonywania przejazdów tranzytowych przez swoje terytorium m.in. dla pojazdów z Polski. Nie dotyczy to towarów krytycznych takich jak: leki i sprzęt medyczny. Zakaz nie obejmuje także Królewca. Ograniczenia będą trwały do 30 grudnia 2023 r.
- to rodzaj transportu, który odbywa się za pomocą pojazdów lądowych na drogach i autostradach. Polega na przemieszczaniu towarów, osób lub usług z jednego miejsca do drugiego przy użyciu samochodów, ciężarówek, autobusów, itd.
Przedsiębiorstwo ma siedzibę w Portugalii (PT).
Zapraszamy na bezpłatną pierwszą edycję WEBINAROWEGO TYGODNIA DLA TRANSPORTU. Dołącz do nas w dniach 15-17 marca 2023 i skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów! Każdego dnia zaprezentujemy Wam inny problem oraz jego rozwiązanie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »