Jednym z założeń pakietu mobilności było obniżenie dolnej granicy, powyżej której obowiązują niektóre regulacje transportowe, w tym także taryfikatory kar. Ta granica dmc została obniżona do 2,5 t. (liczona także łącznie w przypadku przyczepy), co oznacza nie tylko konieczność spełnienia dodatkowych wymagań, ale też będą za to określone sankcje.
Już od 21 maja kontrolerzy będą mogli nakładać kary na dostawczaki w ruchu międzynarodowym zarówno na kierowców, zarządzających jak i na firmy. Kierowca zapłaci mandat w zasadzie tylko za brak wypisu z licencji (200 zł.), brak przy sobie świadectwa kierowcy (150 zł) lub dokumentu przewozowego (200 zł.) i ewentualne za przeważenie.
Przeczytaj także:
Zmiany w taryfikatorach kar transportowych 2022
Mandat za przeważenie busa wyniesie 3 tys. zł – przedstawiamy absurdy nowych kar!
Z artykułu dowiesz się:
O zmianach w przepisach jakie zaczną obowiązywać 21 maja 2022 r.
O nowych karach dla kierowców busów do 3,5 t. w transporcie międzynarodowym
O tym, w jakim zakresie ITD będzie mogło kontrolować busy do 3,5 t - w transporcie międzynarodowym.