Przeczytaj także:
Pakiet mobilności wyłączył obowiązek stosowania tachografów dla firm budowlanych. Jednak, żeby skorzystać z wyłączenia, trzeba spełnić kilka warunków. Sprawdź – co ma zrobić firma budowlana, żeby przewozić maszyny, z tachografem ustawionym na „OUT”.
Pojazdy wykorzystywane przez przedsiębiorstwa budowlane mogą skorzystać z wyłączenia określonego w art. 1 pkt 12 rozporządzenia nr 2020/1054 (rozporządzenie wchodzące w skład tzw. pakietu mobilności), zmieniającego rozporządzenie nr 561/2006, pod ściśle określonymi warunkami.
Wszystkie te przesłanki muszą być spełnione łącznie, co oznacza, że przykładowo podczas przewozu koparki można korzystać z wyłączenia (oczywiście, gdy spełnione są pozostałe przesłanki), ale już przewóz kruszywa z całą pewnością musi odbywać się z pełną rejestracją aktywności kierowcy oraz zgodnie z przepisami rozporządzenia nr 561/2006 (WE).
Trzeba jednak pamiętać, że nawet wyłączenie ze stosowania przepisów rozporządzenia nr 561/2006 nie oznacza, że kierowca jest całkowicie zwolniony z przestrzegania jakichkolwiek norm czasu pracy kierowców.
Z artykułu dowiesz się:
Pomimo specyficznej budowy pojazdu typu „termos” (służącego do przewozu masy bitumicznej) oraz możliwości zarejestrowania go jako pojazd specjalny - to jego konstrukcja sprawia, że taki pojazd wykonuje przewóz drogowy.
Czy kierowca remontera musi używać tachografu?
Jakie przepisy obowiązując kierowcę remontera?
Czy auto wykonujące wywóz nieczystości (ścieki, osad) na potrzeby własne (nie jest to gospodarstwo domowe) powinno posiadać tachograf?
Przedsiębiorcy są przekonani, że w pojazdach specjalnych nigdy nie trzeba używać wykresówek ani kart kierowców. Jest to jednak błędne przekonanie, ponieważ w niektórych pojazdach specjalnych jest taki obowiązek. Od czego to zależy?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »