Więcej informacji o podwójnym karaniu znajdziesz w artykule:
Nałożenie 15 punktów karnych jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. Nie można tak ukarać kierowcy za każde przekroczenie DMC czy każde nieprawidłowe zamocowanie ładunku. Kiedy więc kierowcy grożą za to punkty karne, a kiedy nie?
Od 25 maja zaczyna działanie eTIR – cyfrowa wersja systemu TIR. Umożliwi w pełni elektroniczny obieg dokumentów używanych w procedurze TIR. Dzięki temu załatwienie wszystkich formalności będzie dużo prostsze i zajmie o wiele mniej czasu.
Na zdigitalizowanie systemu TIR wyraziły zgodę wszystkie kraje będące stronami konwencji TIR, w tym Unia Europejska w imieniu swoich państw członkowskich, m.in. Polski. Teraz rządy poszczególnych państw będą musiały podłączyć krajowe systemy celne z międzynarodowym systemem eTIR. Szacuje się, że stosowanie konwencji TIR pozwala na skrócenie czasu transportu transgranicznego nawet o 80 proc. i zmniejszenie kosztów nawet o 38 proc.
Klienci odbierają towar z naszego magazynu i zdarzają się sytuacje gdzie podstawiają auta niedostosowane do ładunku. W dużym skrócie polega to na tym, że waga brutto towaru przekracza dmc pojazdu. Chodzi tu o kierowców busów do 3,5 t dmc. Czy w takiej sytuacji możemy odmawiać załadunku, albo żądać dokumentów pojazdu? Na kim spoczywa odpowiedzialność w przypadku przeładowania auta? Czy jest tak jak przy załadunkach aut ciężarowych gdzie odpowiedzialność spoczywa również na załadowcy?
Kara za przeładowanie nie jest nakładana od razu, najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Jednak w jakich sytuacjach za przeważenie karę dostanie załadowca, a kiedy przewoźnik? Sprawdź!
Obecnie za przeciążanie pojazdu lub przekroczenie dopuszczalnych gabarytów firma poniesie aż dwie kary! Sprawdź jakie zmiany w zakresie przeładowania wprowadziła nowelizacja ustawy o transporcie drogowym obowiązująca od 3 września br.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »