System RO e-Transport, którego zadaniem jest monitorowanie przewozów na terenie Rumunii działa już od stycznia 2023 r. Dotychczas jednak obowiązywało zawieszenie nakładania grzywien za brak zastosowania się do obowiązujących przepisów. Od 1 lipca 2024 r. ten stan ma się zmienić i rumuńskie służby kontrolne będą wystawiały grzywny.
Przeczytaj także:
Nowy system kontroli e-Sigiliu (e-plomba) nie zastąpi dotychczasowego Ro e-Transport, będą natomiast funkcjonowały one równolegle. e-Sigiliu będzie bazował na inteligentnych plombach, które pozwolą śledzić ruch towarów na drodze poprzez aplikację komputerową. Za uszkodzenie e-plomby kierowcy będą grozić kary grzywny w wysokości do 50.000 zł.
Kary za nieprzestrzeganie przepisów o monitorowaniu przewozów towarów wrażliwych w Rumunii będą nakładane dopiero od stycznia 2023 roku. Rumuński rząd po raz drugi przesunął wprowadzenie sankcji.
Podczas kontroli funkcjonariusze z reguły zdejmują plomby założone na wiezionym ładunku. Jeśli tak się zdarzy, trzeba dopilnować kilku spraw. Oto co należy wtedy zrobić.
Zabezpieczenie ładunku w postaci zamontowania plomby może być założone przez nadawcę towaru w celu wywiązania się z zapisów w umowach z kontrahentami. Może też być zastosowane przez przewoźnika, żeby wzmocnić bezpieczeństwo i ułatwić sprawdzenie, czy ktoś niepowołany nie manipulował przy naczepie. Plomby są zakładane również przez urzędników jako zabezpieczenie urzędowe.
W zależności od tego, kto zakładał plombę i czy jest ona urzędowa, tzn. zamocowana na mocy przepisów, czy też na potrzeby procedur wewnątrz przedsiębiorstwa, różnie będzie wyglądała możliwość jej usunięcia przez organy podczas kontroli.
Z artykułu dowiesz się:
Jakie służby mają prawo do zrywania plomb?
Jak udokumentować zdjęcie plomby przez służby?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »