Gmina Asten w Holandii stwierdziła, że dostrzegła „niewykorzystany potencjał” w postaci parkingu dla ciężarówek w Nobis Asten. Korzystający z noclegu na tym parkingu kierowcy samochodów ciężarowych mają być obciążani podatkiem turystycznym. Opłata ma wynosić 1 euro od osoby za dobę, co ma pozwolić na zapewnienie dodatkowych wpływów do budżetu gminy w wysokości 58400 euro rocznie.
Przeczytaj także:
W Wielkiej Brytanii pozytywnie rozpatrzono kolejne 23 wnioski o dofinansowanie budowy nowych parkingów. Rządowa dotacja na ten cel na wynieść 4,5 mln funtów. Dzięki temu ma powstać 430 nowych miejsc parkingowych dla ciężarówek.
Komisja Europejska chce dofinansować budowę nowych oraz modernizację dotychczasowych parkingów dla ciężarówek. Komisja zapowiada, że we wrześniu przedstawi pakiet finansowania wynoszący 230 mln euro.
Na trasie S19 budowany jest największy parking dla ciężarówek. Pomieści on 820 samochodów ciężarowych oraz 200 pojazdów osobowych. Dlaczego będzie tak duży, sprawdź?
Od połowy 2025 r. w Niemczech funkcjonowała będzie cyfrowa informacja o wolnych miejscach parkingowych dla ciężarówek. System będzie rozwijany i od 2006 r. obejmie wszystkie istniejące 1900 parkingi (w tym również prywatne) w Niemczech. Porozumienie w tej sprawie 2 lipca 2024 r. podpisały Toll Collect i BALM.
Truck Parking Europe to należąca do Volkswagena mobilna platforma umożliwiająca rezerwację miejsc parkingowych. W ramach tej aplikacji możliwe jest rezerwowanie miejsc na nowych 26 parkingach (w tym „4 autohofach” umiejscowionych przy autostradach) położonych na terenie Niemiec.
Otwarty 7 lipca br. Port Kopytkowo, to jeden z największych parkingów dla kierowców w Polsce. Zlokalizowany jest przy autostradzie A między Grudziądzem a Trójmiastem. Kierowcy mogą tam skorzystać nie tylko z hotelu i restauracji, ale także ze spa oraz uzyskać poradę lekarza. Na parkingu zmieści się 250 ciężarówek.
Komisja Europejska planuje podwyższyć bezpieczeństwo kierowców odpoczywających na parkingach. Ze statystyk wynika, że aż ok. 75% napadów na samochody ciężarowe na terenie UE ma miejsce na niestrzeżonych parkingach. Z raportu KE wynika również, że obecnie brakuje ok. 100 tys. chronionych miejsc parkingowych dla ciężarówek.
MSWIA chce wprowadzić kary za używanie przez prywatne podmioty blokad na koła. Obecnie w przepisach nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie – czy podmioty prywatne mogą ich używać. A zdarza się, że blokują auta stojące nielegalnie na prywatnym terenie. Sprawdź co planuje MSWIA!
Dania planuje od 1 lipca zakazać parkowania na autostradowych parkingach dłużej niż przez 25 godzin. Jeśli kierowca nie zastosuje się do zakazu, zapłaci mandat.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »