Przeczytaj także:
Pojazd nie może być wyposażony w opony o różnej konstrukcji lub różnej rzeźbie bieżnika na tej samej osi. Kierowcy grozi za to mandat do 3.000 zła, podczas kontroli odebrany będzie też dowód rejestracyjny.
Od 6 lipca 2022 r. wszystkie nowo homologowane samochody ciężarowe, naczepy oraz przyczepy będą musiały być wyposażone w czujniki temperatury i ciśnienia w oponach. Około połowa przejazdów ciężarówek odbywa się na niedopompowanych oponach – co zwiększa koszty transportu. Dwa lata później obowiązek ten obejmie również starsze typy tych pojazdów, które nadal będą w produkcji.
Ten rodzaj dodatkowego wyposażenia ma poprawić bezpieczeństwo na drogach oraz zmniejszyć koszty przewoźników. Wiele badań wskazuje bowiem na to, że europejskie ciężarówki przejeżdżają 40-65% kilometrów ze zbyt niskim ciśnieniem.
Z artykułu dowiesz się: w ile lat przewoźnikowi zwróci się (wyższy) koszt zakupu ciężarówki wyposażonej w czujniki ciśnienia.
Nowe etykiety mają zawierać więcej informacji przydatnych kierowcom. Dodane dwa nowe piktogramy wskażą przyczepność opon na zaśnieżonej nawierzchni oraz na lodzie. Nabywca będzie też mógł pobrać kod QR i za jego pomocą ściągnąć kartę informacyjną produktu – zawierającą jeszcze więcej informacji. W przyszłości planuje się też wykazywanie na etykiecie: dopuszczalnego przebiegu i stopnia ścierania.
Firma oddała na złom kilka akumulatorów. Jeżeli faktura opiewała na mniej niż 15 tys. złotych, czy należy oznaczać ją MPP w JPK_VAT? Podobnie czy odsprzedaż opon bez naprawy należy wykazywać z kodem GTU_07?
Wielka Brytania planuje wprowadzić zakaz stosowania opon, które mają 10 lat lub więcej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać jesienią tego roku. Obejmą opony do autobusów, ciężarówek i mikrobusów, w tym również opony bieżnikowane.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »