Filtruj treść
Filtruj

obsługa tachografu cyfrowego

  Brak wpisów manualnych – jak uniknąć kary?

Brak wpisów manualnych – jak uniknąć kary?

Jak wybronić się od naruszenia czasu prowadzenia przez kierowcę?

Jak wybronić się od naruszenia czasu prowadzenia przez kierowcę?

Pytanie:  Kierowca przekroczył maksymalny dwutygodniowy czas prowadzenia pojazdu o 1 godzinę i 40 minut. W okresie rozliczeniowym prowadził pojazd przez 91 godzin i 40 minut i nie okazał podczas kontroli dokumentu, który uzasadniałby to odstąpienie. Wyjaśnił, że nie zauważył, że maksymalny dwutygodniowy czas prowadzenia będzie przekroczony. Czy w tym przypadku można cokolwiek zrobić, żeby służby odstąpiły od nałożenia kary?

Jedną z przesłanek wyłączających odpowiedzialność firmy za naruszenia kierowcy stanowi art. 92b ustawy o transporcie drogowym, który daje pewną wytyczną w zakresie możliwości odstąpienia od nałożenia kary pieniężnej na firmę.

Jakie dokumenty należy przedstawić na obronę?

Trudno jest jednoznacznie wskazać katalog dokumentów jakich oczekuje organ rozstrzygający i jakie będą uwzględnione na naszą korzyść. Natomiast muszą to być nie tylko suche wyjaśnienia, ale też poparte dowodami twierdzenia strony postępowania – firmy.

Przepis wskazuje, że to my musimy wykazać właściwą organizację i dyscyplinę pracy oraz dokumenty potwierdzające prawidłowe zasady wynagradzania. Każda taka sprawa jest traktowana indywidualnie i w zależności od rodzaju oraz charakteru naruszeń - dokumenty przedstawione kontrolerom będą miały inną postać.

Poniżej przedstawię przykładowy katalog dokumentów o charakterze uniwersalnym - z uwagi na odmienność każdej sprawy.

Wydruki z tachografów kiedy sporządzać i jak opisywać

Wideo: Wydruki z tachografów - kiedy sporządzać i jak opisywać

Na szkoleniu zostaną zaprezentowane zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców, w sytuacji przekroczenia dopuszczalnych norm czasu pracy kierowców. Wyjaśnione zostaną również wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności. Dodatkowo na szkoleniu powiemy o:

  • rodzajach wydruków oraz opisach wykroczeń,
  • sporządzaniu wydruków sytuacji jazdy bez karty kierowcy lub z uszkodzonym tachografem,
  • najczęstszych błędach, które popełniają kierowcy i przez które płacą wysokie kary,
  • przez ile czasu trzeba przechowywać wydruki.


Korzyści ze szkolenia:

  • uzupełnisz i usystematyzujesz swoją wiedzę na temat aktualnych przepisów oraz praktycznego podejścia kontrolerów w kraju i za granicą do przekroczeń usprawiedliwionych wydrukami, co pozwoli Ci lepiej organizować pracę kierowcy  
  • dowiesz się co się zmieniło po wejściu w życie pakietu mobilności i jaki ma to wpływ kierowcę i firmę, dzięki czemu wdrożysz u siebie niezbędne rozwiązania   
  • poznasz zasady przechowywania wydruków w pojeździe i w firmie, co może uchronić cię od wysokich kar
  • dowiesz się co zrobić w sytuacji pomyłki w obsłudze tachografu – brak zaznaczenia symbolu kraju rozpoczęcia lub zakończenia pracy, błędne przełączenie selektora tachografu, bark wpisu manualnego, dzięki czemu będziesz wiedział czy z pomyłki w obsłudze tachografu również można jakoś wybrnąć 
  • unikniesz błędów w sporządzaniu opisów na wydrukach, co pozwoli ci lepiej przygotować się do kontroli
  • poznasz wytyczne Komisji Europejskiej w sprawie pojazdów na parkingach, terminalach i w miejscach załadunków/rozładunków, dzięki czemu będziesz wiedział jak prawidłowo postąpić w sytuacji konieczności podjazdu i przerwania odpoczynku.
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x