Przeczytaj także:
Pobierz ebook:
Jeżeli wniosek sporządzony przez płatnika składek będzie doręczony elektronicznie, inspektor kontroli ZUS dokona weryfikacji prawidłowość adresu e-mail wskazanego we wniosku kanałem komunikacji innym niż poczta elektroniczna, np. poprzez wysłanie do płatnika składek sms, w którym poprosi o potwierdzenie złożenia wniosku lub po prostu zadzwoni do płatnika w celu weryfikacji. Po otrzymaniu wniosku inspektor kontroli ZUS przekaże wnioskodawcy potwierdzenie prowadzenia czynności kontrolnych w sposób zdalny. Może dokonać tego np. za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez płatnika składek adres poczty elektronicznej.
Od marca 2021 r. ZUS ponownie (po rocznej przerwie) wznowił kontrole w firmach. Obecnie istnieje możliwość przeprowadzenia kontroli zdalnej. Jak przebiega kontrola zdalna ZUS?
Z artykułu dowiesz się:
Jaka jest podstawa prawna przeprowadzenia kontroli zdalnej?
Kim jest operator pocztowy i czym są środki komunikacji elektronicznej?
Czy wymagana jest zgoda przedsiębiorcy i czy samodzielnie musi złożyć wniosek?
Jak wygląda doręczenie wniosku przez płatnika składek?
Obowiązujące obecnie przepisy nie zezwalają na dowolne, nie ograniczone niczym przeprowadzanie zdalnej kontroli ZUS. Taka formuła kontroli będzie możliwa w sytuacji, gdy przedsiębiorca wyrazi na nią zgodę poprzez złożenie odpowiedniego wniosku. Usprawni to przeprowadzenie kontroli. W sposób zdalny będą wykonywane czynności polegające przede wszystkim na badaniu i analizie dokumentów, a także pozyskiwaniu różnych pisemnych i ustnych informacji.
Podstawy prawne i problematyka kontroli przeprowadzanej przez poszczególne organy. Prawa i obowiązki organu kontrolującego oraz podmiotu kontrolowanego. Jak postępować w przypadku kontroli.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »