Wprowadzanie określonych informacji do ewidencji czasu pracy oraz ewidencji nieobecności w pracy uzależnione jest od kilku zasadnych kwestii. Zakładamy, że dotyczy to pracownika czyli osoby zatrudnionej na podstawie stosunku pracy na stanowisku kierowcy, a praca wykonywana jest z obowiązkiem stosowania tachografu.
Ponadto odnosimy się jedynie do przepisów ogólnie obowiązujących, zastrzegając jednak, iż niektóre kwestie mogą być doprecyzowane w przepisach wewnętrznych firmy.
Z artykułu dowiesz się:
Jaką rolę pełni ewidencja po wprowadzeniu pakietu mobilności?
Jaka jest możliwa forma prowadzenia ewidencji?
Jakie aktywności należy odnotowywać w ewidencji?
Dlaczego maleje rola ewidencji nieobecności?
Przejście pracownika ze stanowiska np. magazyniera czy spedytora na stanowisko kierowcy nie powoduje, że pracodawca musi dostosowywać ewidencję czasu pracy do wymogów ustawy o czasie pracy kierowców wstecznie, a więc za okres od początku zatrudnienia w firmie. W wielu przypadkach byłoby to zresztą niemożliwe, skoro przepisy dopuszczają prowadzenie ewidencji czasu pracy kierowców w formie zapisów z tachografu.
Klasyczna karta ewidencji czasu pracy kierowców zawiera m.in. dane o niektórych nieobecnościach. Czy po uzupełnieniu jej o pozostałe nieobecności, można przestać prowadzić odrębnie ewidencję nieobecności?
Dla wszystkich kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę trzeba prowadzić ewidencję nieobecności. Ale czy dotyczy to też osób zatrudnionych na stanowiskach łączonych, np. kierowcy i magazyniera? Jak odróżnić: kiedy należy i nie trzeba prowadzić ewidencji?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »