Od 24 października 2022 r. uruchomiono nowy numer Telefonicznego Centrum Obsługi Klienta e-TOLL +48 22 24 337 77.
Z danych CEPIK wynika, że do systemu e-TOLL, który w październiku 2021 r. zastąpił viaTOLL, powinno obowiązkowo zarejestrować się około 3 milionów pojazdów ciężarowych, autobusów, busów oraz samochodów dostawczych o DMC powyżej 3,5 tony, wyjeżdżających na autostrady w Polsce. Tymczasem, jak podaje Krajowa Administracja Skarbowa, na początku stycznia 2022 w systemie zarejestrowało się ponad 1 mln 620 tys. pojazdów. Z danych wynika jednak, że w spisie może brakować nawet 2 mln pojazdów. Czym spowodowana jest ta „e-TOLLOWA dziura”?
Podwyższone zostały stawki opłat za przejazd po płatnych odcinkach dróg dla pojazdów ciężkich. Za każdy kilometr przejechany po drogach płatnych płacimy od 1 do 3 groszy więcej niż dotychczas. Rząd uzasadnił podwyżkę koniecznością dokonania waloryzacji.
Od 1 grudnia przejedziesz odcinkami A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica bez czekania przy szlabanie. Przejazd aut osobowych i motocykli nie wymaga już zatrzymywania się. Uwaga: należy w tym celu pobrać i zainstalować specjalną aplikację.
Z początkiem grudnia zmienia się system poboru opłat za przejazd po płatnych odcinkach autostrad A2 Konin–Stryków i A4 Wrocław–Sośnica przez użytkowników samochodów osobowych i motocykli. Przejazd będzie odbywał się bez szlabanów. Sprawdź, jak zapłacić: aplikacją, e-biletem, urządzeniami OBU i ZSL. Podpowiadamy – najprościej ściągnąć wcześniej aplikację e-TOLL PL BILET!
Okres wyrozumiałości kontrolerów KAS podczas kontrolowania kierowców, czy spełniają wymogi odnośnie do systemu e-TOLL, powoli mija. W związku z tym KAS przypomina, że gdy kierowca nie zna podczas kontroli ID urządzenia pokładowego, zapłaci karę.
KAS przedłużyło do 30 listopada 2021 r. możliwość wykorzystywania dotychczasowych usług i urządzeń ZSL, dedykowanych systemowi SENT. Od 1 grudnia 2021 r. aplikacja e-TOLL PL będzie jedyną - do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemów e-TOLL i SENT.
KAS poinformowało o zwiększonej rejestracji aut w nowym systemie. Stare problemy jednak pozostały (czasochłonna rejestracja, nieprawidłowe działanie). Jednak naruszenia stwierdzono tylko u ok. 3% kontrolowanych pojazdów.
Kontrole prawidłowości uiszczania opłat w początkowym okresie działania systemu e-TOLL będą się odbywać w oparciu o działania prewencyjne, których podstawowym elementem będzie pouczanie, a nie karanie uczestnika realizowanego przewozu – wyjaśniła Magdalena Rzeczkowska, szef KAS.
Z początkiem października weszły w życie przepisy obniżające stawkę e-TOLL o 30%. Zniżka obowiązuje od 1 października, do 31 grudnia 2021 r. e-TOLL stał się jedynym systemem umożliwiającym opłatę elektroniczną za przejazd po drogach płatnych w Polsce.
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców w stanowisku skierowanym do Szefa KAS, zwrócił się z prośbą o przedłużenie okresu przejściowego w zakresie równoczesnego działania systemu viaTOLL oraz e-TOLL.
Nowy system poboru opłat e-TOLL to pułapka, w którą wpadną tysiące polskich firm od 1 października 2021 r. Jedne co jest gotowe – to system kar. List otwarty do premiera na 2 dni przed uruchomieniem systemu ogłosili przedstawiciele stowarzyszeń transportowych.
Każdy użytkownik sytemu e-TOLL ma możliwość kontynuacji przejazdu w przypadku awarii urządzenia GPS. Sprawdź jak.
Rząd opracował projekt rozporządzenia obniżającego stawkę e-TOLL do 70% obecnej. Niższa opłata ma obowiązywać od 1 października do 31 grudnia br. Ma ona zniwelować koszty zakupu: urządzeń mobilnych, ZSL oraz OBU - niezbędnych do uiszczania opłaty. Obniżka ma też zachęcić do rejestrowania się w systemie e-TOLL – zarejestrowało się w nim do tej pory ok. 300 tys. podmiotów, podczas gdy w viaTOLL było ich 1,5 mln.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »