Filtruj treść
Filtruj

DMC do 3,5 t

Od maja 2022 r. e-systemy bezpieczeństwa w busach do 3,5 t

Od maja 2022 r. e-systemy bezpieczeństwa w busach do 3,5 t

Z badań wynika, że im większe zmęczenie, tym większa skłonność u kierowców do podejmowania ryzyka dalszej jazdy. Dlatego od maja 2022 r. każdy pojazd kategorii M1 (pojazdy do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy) i N1 (pojazdy do przewozu ładunków i mające dmc nieprzekraczającą 3,5 t) będzie musiał być wyposażony w kilka zaawansowanych układów np. badających poziom senności, czy awaryjnego utrzymywania pojazdu na pasie ruchu. Najwięcej kontrowersji budzą tzw. „czarne skrzynki” rejestrujące parametry jazdy.

Celem tego doposażenia pojazdów jest poprawa bezpieczeństwa drogowego. Ma to być osiągnięte stosunkowo niskim kosztem. Szacuje się, że wszystkie dodatkowe systemy nie mają kosztować więcej niż 70-80 euro.

Wyposażenie pojazdów kategorii M1 i N1 będzie musiało zawierać:

- inteligentny system kontroli prędkości, który poinformuje kierowcę o jej przekroczeniu poprzez wprowadzenie pedału gazu w wibracje. System ten nie będzie jednak ingerował w jazdę (nie zredukuje prędkości pojazdu) i możliwe będzie jego wyłączenie.  

- awaryjny sygnał stopu (pulsacyjne światło stopu informujące o intensywnym hamowaniu),

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

jakie nowe czujniki zostaną montowane w busach do 3,5 t,

ile będą kosztowały dodatkowe systemy,

jakie systemy będą montowane w pojazdach o dmc powyżej 3,5 t.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x