Filtruj treść
Filtruj

adr transport

Jak ustalić, czy odpady są wyłączone spod ADR

Jak ustalić, czy odpady są wyłączone spod ADR

Uczestnik przewozu towarów niebezpiecznych (w tym również odpadów niebezpiecznych ) musi wyznaczyć co najmniej jednego doradcę do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych. Czy istnieją jakieś wyjątki od tej zasady?

Czy towary ADR podlegają specjalnym ograniczeniom ciężarujpg

Czy towary ADR podlegają specjalnym ograniczeniom ciężaru?

Pytanie:  Jak prawidłowo załadować 17 DPPLI towaru niebezpiecznego na jednostkę transportową (plandeka albo firanka) z trzema osiami o długości naczepy 13,6 m. Każdy DPPL z produktem waży 1400 kg. Kto z punktu widzenia przepisów prawa odpowiada za przeładowanie jednostki transportowej?
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Czy istnieje wzór załadunku towarów ADR?
  • Kto odpowiada za przeładowanie towarów ADR?
Jak oznakować kontenery pod kątem ADR

Jak należy oznakować kontenery pod kątem ADR?

Jak prawidłowo oznakować kontenery z punktu widzenia ADR przy przewozach drogowych krajowych. Kontenery wyjeżdżają z kopalni, następnie są transportowane do bazy naczepą podkontenerową, gdzie po zatankowaniu olejem napędowym będą wracały z powrotem. Kontenery nie są naszą własnością. Jakich dokumentów technicznych kontenerów możemy żądać od klienta, a jakie należy okazać podczas kontroli ITD lub innych uprawnionych służb? W jaki sposób kontenery muszą być oznakowane aby spełniały wymogi prawa o ruchu drogowym i ADR? Jak oznakować naczepę i ciągnik przewożące takie kontenery?

W przedstawiony zagadnieniu poruszone są dwie zasadnicze kwestie: pierwsza dotycząca oznakowania wymaganego przepisami umowy ADR oraz druga związana z dokumentacją wymaganą na kontrolach drogowych.

I. OZNAKOWANIE

W pierwszej kwestii wyjaśniam, iż podczas przewozu oleju napędowego (numer UN 1202) wymagane jest oznakowanie zarówno jednostki transportowej (ciągnik i naczepa) oraz oznakowanie samego kontenera.

Elementami oznakowania pojazdów, cystern oraz kontenerów używanych do przewozu materiałów niebezpiecznych są nalepki ostrzegawcze, tablice barwy pomarańczowej oraz znaki. Wymagania w zakresie oznakowania zawarte są w dziale 5.3 umowy ADR, gdzie w podrozdziale 5.3.2.2 wskazano wymagania dotyczące tablic barwy pomarańczowej, natomiast w podrozdziale 5.3.1.7 wskazano wymagania dotyczące nalepek.

Jednostki transportowe zawierające cysternę/kontener-cysternę przewożącą materiały niebezpieczne powinny być zaopatrzone na bokach cysterny lub na bokach każdej komory cysterny w tablice barwy pomarańczowej z numerem rozpoznawczym zagrożenia i numerem UN (w rozpatrywanym przewozie numer zagrożenia: 30, numer UN: 1202). Tablice powinny być umieszczone w sposób równoległy do osi podłużnej pojazdu. Zprzodu i z tyłu jednostki transportowej należy umieścić tablice pomarańczowe „gładkie” (5.3.2.1.1 ADR).

Przeczytaj także:

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak prawidłowo oznakować kontenery ADR?
  • Czy kontener powinien być oznakowany ADR również po rozładunku?
Kara za brak dokładnego adresu odbiorcy towaru ADR

Kara za brak dokładnego adresu odbiorcy towaru ADR

Pytanie:  Kierowca przewożący towar niebezpieczny na ADR miał poprawnie wypełniony (zgodnie z ADR) dokument przewozowy. Mimo to otrzymał w Austrii mandat za to, że nie wpisał w rubryce „Miejsce przeznaczenia” dokładnego adresu tego miejsca przeznaczenia i nazwy (wpisana była tylko miejscowość i kraj). Przepisy ADR (dział 5.4) nie mówią nic o tym, że w dokumencie przewozowym ma być podane miejsce przeznaczenia, ma być m.in. NADAWCA I ODBIORCA i te dane de facto w dokumencie przewozowym były.
Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego dokładne wypełnienie listu przewozowego jest istotny przy ADR?
  • Co przepisy rozumieją przez adres odbiorcy?
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x