W UE obowiązują limity w odniesieniu do kabotażu. Po przywiezieniu towaru do danego kraju można wykonać najwyżej 3 kabotaże w ciągu 7 dni. Od którego momentu można uznać, że rozpoczęło się 7 nowych dni i znowu można zrobić „trójkę” kabotaży?
Wykonywanie przewozów kabotażowych w przyjmującym państwie członkowskim powinno odbywać się w następujący sposób:
1. poprzez wykonanie trzech krajowych operacji transportowych w okresie nie dłuższym niż 7 dni, licząc od daty dostarczenia ładunku w przychodzącym transporcie międzynarodowym; albo
2. poprzez wykonanie jednej krajowej operacji transportowej w okresie nie dłuższym niż 3 dni, licząc od daty wjazdu do przyjmującego państwa członkowskiego bez dostawy towarów.
Korzyści
Z artykułu dowiesz się:
Co zrobić gdy minie 7 dni, a kierowca wykona dopiero 2 kabotaże?
Co zrobić gdy kierowca wykona 3 kabotaże, ale w ciągu 3 dni?
Co powoduje „wyzerowanie” limitu kabotażu?
Pozostało jeszcze 78% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie