Kary wzrosną nawet o 50 %. Firma transportowa realizująca nielegalne operacje kabotażowe będzie mogła zostać ukarana przez policję lub Szwedzką Agencję Transportu (odpowiednik ITD) grzywną w wysokości 60 tys. koron szwedzkich (prawie 27 tys. złotych). W konsekwencji Szwecja stanie się krajem najdotkliwiej karzącym za nielegalny kabotaż.
Podwyżka kar to jednak nie wszystko, bo szwedzki rząd zamierza doprecyzować przepisy dotyczące kabotażu, tak aby nie było wątpliwości, kiedy mamy do czynienia z jednym przewozem kabotażowym. Szczegóły tych rozwiązań nie są niestety jeszcze znane, wiadomo jedynie, że nowe przepisy mają obowiązywać od 15 października 2021 r.
Zmiana przepisów jest efektem wyroku szwedzkiego sądu apelacyjnego w sprawie polskiego przewoźnika i jego zleceniodawcy - firmy DHL.
Z artykułu dowiesz się jak w Szwecji rozumiany jest pojedynczy kabotaż tzn. czy gdy jeden nadawca rozwozi towar do 6 podmiotów – to jest pojedynczy kabotaż, czy jest ich aż sześć (co łamie przepisy o kabotażu)?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: