Oczekująca na wejście w życie nowelizacja ustawy transportowej, dotyczyć będzie między innymi minimalnego wieku kierowców w przewozach pasażerskich. Regulacja obniża do 21 lat granicę wieku kierowców, którzy uzyskali kwalifikację wstępną przyśpieszoną, do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii D i D+E. Sprawdź od jakiego wieku będzie można prowadzić: autobus oraz busa do 17 osób łącznie z kierowcą.
Obecnie minimalny wiek kierowcy autobusu uzależniany jest od rodzaju pojazdu, którym wykonywany jest przewóz (kat. prawa jazdy D, D+E lub D1, D1+E), rodzaju posiadanej kwalifikacji (wstępna lub wstępna przyśpieszona) oraz charakteru wykonywanego przewozu (linie regularne do 50 km., powyżej 50 km, okazjonalne).
Korzyści
Z artykułu dowiesz się:
Od jakiego wieku kierowca będzie mógł prowadzić autobus turystyczny?
Od jakiego wieku kierowca będzie mógł prowadzić autobus na linii regularnej?
Od jakiego wieku kierowca będzie mógł prowadzić busa do 17 osób?
Pozostało jeszcze 75% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym