Podczas szkolenia dowiesz się - jakie regulacje zaczną obowiązywać od maja tego roku, oraz jak mają się do nich przygotować przewoźnicy, posiadający w swojej flocie pojazdy o dmc powyżej i poniżej 3,5 tony. Przedstawimy również kalendarium zmian w przepisach, oczekujących na wejście w życie.
- Zmiany w ustawie o czasie pracy kierowców – nowe zasady rozliczania pracy w porze nocnej oraz prowadzenia i przechowywania ewidencji czasu pracy kierowców.
- Odstępstwa od czasu pracy kierowców wynikające z zagrożenia epidemiologicznego i wojny na Ukrainie – gdzie i jak sprawdzać, czy w danym kraju obowiązują odstępstwa oraz jak są traktowane podczas kontroli w innych państwach.
- Zasady sporządzania opisów na wydrukach z tachografu w sytuacji odstępstwa lub nieprzewidzianych sytuacji na drodze
- Kierowcy busów o dmc powyżej 2,5 t – co od maja zmienia się w ich pracy, wymagane dokumenty, kontrole ITD, tachografy
- Kierowcy z Ukrainy – tymczasowe karty do tachografu, ważność prawa jazdy wydanego w Ukrainie, kod 95, obowiązek uzyskania karty kwalifikacji dla każdego kierowcy, jak wygląda kwestia ważności wiz w Polsce i innych krajach UE. Kalendarium zmian prawnych na najbliższy okres.
- Pozostałe ważne zmiany i przepisy oczekujące
Adam Gorgol - prawnik, pracownik służb kontrolnych transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem, doradca DGSA w przewozie towarów niebezpiecznych (ADR), ekspert z problematyki transportu drogowego, w tym czasu pracy kierowców.
Autor: Adam Janus
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym