Samodzielne realizowanie marketingu w wyszukiwarce Google z całą pewnością nie będzie dobrym pomysłem. Aby przebić się przez tłum konkurencji, każdy przedsiębiorca powinien posiadać wiedzę na temat funkcjonowania algorytmów Google, sposobu promowania brandu oraz pułapek, w jakie często wpadają niedoświadczeni właściciele firm. Na szczęście pomocną dłoń do zdecydowanych osób wyciągają doświadczone agencje SEM – wyspecjalizowane w pozycjonowaniu stron oraz w tworzeniu efektywnych kampanii Google Ads. Jak je odróżnić w tłumie nierzetelnych ekspertów? Przeczytaj nasz poradnik, dzięki któremu nawiążesz długoletnie, owocne współprace reklamowe.
Wysoki poziom zaufania śmiało można uznać jako podstawę efektywnej współpracy reklamowej. Rzetelną oraz skuteczną agencję pozycjonowania stron internetowych i Google Ads rozpoznasz po chociażby ich transparentności w działaniu. Jak podkreślają wykwalifikowani specjaliści z firmy AFTERWEB, brak ukrytych kosztów czy nierzetelnych metod promocji to znak charakterystyczny dla dobrej agencji odpowiedzialnej za promocję brandu w sieci. I o ile płatne kampanie Google są mierzalne dla przedsiębiorców, tak pozycjonowanie stron w tym zakresie pozostawia wiele do życzenia. Oczywiście, wynikiem jakości marketingu w tym przypadku będzie pozycja na frazach kluczowych, natomiast istotny będzie również sposób dotarcia do topu. Doświadczeni eksperci powinni grać z Tobą w otwarte karty: informować o bieżących działaniach, raportować ich poziom skuteczności czy konsultować plany na kolejne tygodnie organicznego pozycjonowania portalu. Na szali jest przecież dobro wizerunkowe i finansowe prowadzonej przez Ciebie działalności.
„Doświadczoną i skuteczną agencję SEM rozpoznasz już na etapie przedstawienia oferty. Choćby za pozycjonowanie stron internetowych, gdzie do osiągnięcia maksymalnego sukcesu niezbędna jest specjalistyczna wiedza oraz pomysł na ominięcie tłumu konkurencji. Na typ etapie współpracy nie ma miejsca na pokerowe zagrywki czy tajemnice. Eksperci wykładają czarno na białym wszystkie karty i na samym początku informują o obranej strategii marketingowej. Profesjonalna obsługa i kompleksowe podejście do realizacji usług marketingowych w Google to coś, za co z pewnością warto zapłacić.”
Wcześniej wspomniana transparentność dotyczy też cenników. Efektywny marketing to taki, który nie wymaga gigantycznych nakładów finansowych do pozyskania określonej liczby Klientów. Co warto podkreślić, na rynku reklamowym działają również firmy stosujące odwrotne praktyki, czyli zachęcają do podpisania umowy konkurencyjnymi cennikami, jakie nie mają pokrycia w efekcie promocji przedsiębiorstwa. Jeszcze przed podpisaniem kontraktu sprawdź, czy wybrana agencja dokładnie omawia zasoby pakietu i czy jest w stanie uzasadnić koszt proponowany w ofercie. Jeśli pozycjonowanie stron i kampanie Google Ads będą drogie, takiego marketingu z pewnością nie nazwiesz efektywnym. Śmiało możesz porównać stawki do konkurencyjnych firm. Reklama w Google jest na tyle charakterystyczna, że jej wykonanie na odpowiednim poziomie wiąże się z konkretnymi wydatkami. Różnicę może tutaj stanowić jakość obranej strategii bądź wysokość opłat dla specjalistów SEM. Z tymi czynnikami musisz się zaznajomić.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: