Certyfikat kompetencji zawodowych jest jednym z najważniejszych dokumentów wymaganych przy prowadzeniu działalności w zakresie transportu rzeczy i osób. Wyjaśniamy, kto powinien posiadać certyfikat, w jaki sposób można go uzyskać, jakie mogą być powody utraty certyfikatu i w jaki sposób można go odzyskać, po stracie uprawnień.
Zapłacenie kary za niezwrócenie certyfikatu kompetencji zawodowych nie zwalnia z obowiązku jego zwrotu do właściwego organu licencyjnego. Kara została nałożona właśnie za niezwrócenie dokumentu w określonym terminie.
Termin na zwrot certyfikatu kompetencji zawodowych
Zgodnie z przepisami zarządzający transportem ma obowiązek zwrotu certyfikatu kompetencji zawodowych do organu licencyjnego w terminie 14 dni od ostatecznej decyzji o stwierdzeniu niezdolności zarządzającego do kierowania operacjami transportowymi.
W rozpatrywanym przypadku należy jak najszybciej dokonać zwrotu certyfikatu, ponieważ jeśli zarządzający tego nie dokona, naraża się na dodatkowe konsekwencje. Są one związane z przywróceniem zdolności do kierowania operacjami transportowymi.
Fizyczne posiadanie certyfikatu w sytuacji jego cofnięcia i tak powoduje, że dana osoba nie może wykonywać funkcji zarządzającego transportem – certyfikat jest nieważny.
Utrata certyfikatu pociąga za sobą poważne konsekwencje, ponieważ firma musi znaleźć kolejnego zarządzającego transportem, gdyż czas na odzyskanie certyfikatu jest dość długi.
Przeczytaj także:
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: