Filtruj treść
Filtruj

Czy kabotaż przy przewozach NPW należy zgłaszać do IMI?

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

Dodano: 12 września 2022
Czy kabotaż przy przewozach NPW należy zgłaszać do IMI?
Pytanie:  Firma wykonuje międzynarodowe niezarobkowe przewozy drogowe rzeczy na potrzeby własne. Kierowcy wykonują trasy PL-CZECHY-NIEMCY-PL i jeżdżą z drewnem. Wykonują głównie przewozy bilateralne, ale czasami zdarza im się wykonać kabotaż na terenie Niemiec i Czech. Wiemy, że kierowców wykonujących transport bilateralny nie zgłaszamy do systemu IMI i nie wypłacamy wynagrodzenia według stawek niemieckich i czeskich. Jeśli natomiast kierowca wykona kabotaż oraz cross-trade w Niemczech lub Czechach - czy wtedy powinniśmy zgłosić go do systemu IMI i wyrównać pensję do zagranicznych stawek?

W przypadku przewozów na potrzeby własne to nie jest takie proste zagadnienie.

Zacznijmy od samej dyrektywy 2020/1057 (jeden z aktów prawnych wchodzących w skład pakietu mobilności, który reguluje materię delegowania kierowców).

Przeczytaj także:

Jak rozliczyć delegowanie i diety kierowców międzynarodowych?

Zmiany w delegowaniu od 2 lutego 2022 r.

Czy transport busem do 3,5 t „na potrzeby własne” podlega delegowaniu?

Dyrektywa odnosi się do wszystkich kierowców bez względu na rodzaj operacji transportowych wykonywanych przez przedsiębiorcę. Niewątpliwie ma ona zatem zastosowanie również do kierowców realizujących przewozy na potrzeby własne.

Korzyści 

Z artykułu dowiesz się:

Czy delegowanie obejmuje transporty na potrzeby własne?

Jaka cecha wskazuje, że przewóz NPW trzeba zgłosić do IMI?

Pozostało jeszcze 72% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Michał  Dynerowicz

Autor: Michał Dynerowicz

ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x